زاخارووا: اقدامات ناتو و سکوت غرب درباره دونباس باعث بروز فاجعه در اروپا شد

مسکو - ایرنا - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات سازمان ناتو و سکوت غرب درباره دونباس باعث وقوع فاجعه در اروپا شد

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز دوشنبه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: آزمایش های ناتو (عمال و ابتکارات ناتو) و سکوت محافل اجتماعی غربی در مورد وضعیت منطقه دونباس، علل بروز فاجعه های انسانی و سیاسی در اروپا شد. 

وی افزود: باتوجه به اینکه غرب از هر گونه مذاکره  (با روسیه) خودداری کرد و از اقدامات خصمانه و اظهارات خصمومت طلبانه مقامهای رژیم دست نشانده در کی یف علیه روسیه استقبال می کرد، می بایست به این واضعیت پایان داده شود. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه جنگ را آغاز نکرد، افزود: روسیه جنگ را به پایان می رساند. 

وی خاطرنشان کرد که روسیه در هشت سال اخیر بارها از جامعه جهانی خواست تا با اقدامات سرکوبگرانه کی یف علیه ساکنان دونباس که با هدف نابودی آن انجام می گیرد، مقابله کند. 

زاخارووا نوشت: میلیون ها نفر ساکنان دونباس هر روز عزیزان خود را از دست داده و در شرایط گلوله باران ارتش اوکراین مجبور به پناه بردن به زیرزمین ها شدند. 

وی ادامه داد: این کشورها (کشورهای غربی) و جوامع آنها در هشت سال اخیر که جنگ در دونباس جریان داشت، کجا بودند و به چه صورت کشتار بیش از ۱۳ هزار نفر در این منطقه را محکوم کردند. 

 زاخارووا افزود: هیچ یک از کسانی که در این کشورها همینک برای اوکراین شیون و گریه و زاری می کنند حتی یک بار برای حمایت از ساکنان مناطق دونتسک و لوگانسک  اعتراض نکرد و خواستار توقف خونریزی نشد.

  وی اقدامات کشورهای غربی و ناتو را عاملی برای تشویق حکومت کی یف برای نابودی مردم خود خواند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha