سنگاپور از اعمال تحریم های مالی و بانکی علیه روسیه خبر داد

تهران- ایرنا - وزیر امورخارجه سنگاپور اعلام کرد که این کشور "تحریم ها و محدودیت های مقتضی و لازم" علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، وزیر امورخارجه سنگاپور از اقدامات مالی و بانکی و کنترل صادرات اقلامی که ممکن است به عنوان سلاح علیه مردم اوکراین از سوی روسیه مورد استفاده قرار گیرد خبر داد و  گفت: این کشور "تحریم ها و محدودیت های مقتضی و لازم" علیه روسیه اعمال خواهد کرد.  

سنگاپور به عنوان کشوری کوچک که مرکز مالی آسیا و کانون کلیدی مبادلات بین المللی است، همواره همگام با قطعنامه شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد عمل می کند اما از سوی خودش تحریمی علیه کشوری وضع نمی کند. 

به گزارش رویترز، «ویویان بالاکریشنان» وزیر امورخارجه سنگاپور به پارلمان این کشور،گفت: « سنگاپور قصد دارد هماهنگ با دیگر کشورها در زمینه اعمال تحریم های مقتضی و مناسب علیه روسیه اقدام کند. وی همچنین حمله نظامی روسیه به اوکراین را غیرقابل قبول و تخطی بزرگی از هنجارهای بین الملل  توصیف کرد.

او در ادامه سخنانش این تحریم ها را به دلیل وخامت بی سابقه شرایط در اوکراین و وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی روسیه عنوان کرد و افزود :«ما به ویژه صادرات بر مواردی را که می تواند به طور مستقیم به عنوان سلاح به مردم اوکراین آسیب برساند، کنترل می کنیم و چندین بانک روسی و مبادلات مالی مربوط به روسیه را مسدود خواهیم کرد.»

بالاکریشنان همچنین گفت: اقدامات ویژه دیگری در دستورکار قرار گرفته که به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد. 

سنگاپور روز شنبه خواستار تنش زدایی در منازعه اخیر و مذاکره با احترام به قوانین بین الملل و تعهدات سازمان ملل متحد شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha