۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84666048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مذاکره کننده روس: مسکو علاقه مند به دستیابی به توافق با اوکراین است

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز دوشنبه نوشت: در حالی که هیات های مذاکره کننده روسیه و اوکراین خود را برای گفت وگو در منطقه ای واقع در نزدیک مرز بلاورس- اوکراین و به میزبانی بلاروس آماده می کنند؛ ولادیمیر مدینسکی مذاکره کننده روس گفت کشورش علاقه مند به دستیابی به توافقی است که منافع دو طرف را تامین کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روسیه امروز اعلام کرد مذاکرات روسیه و اوکراین ساعت ۱۲ ظهر امروز به وقت محلی آغاز می شود.

رویترز نوشت: نیروهای روسیه در بزرگترین تهاجم نظامی به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، با مقاومت شدید در پایتخت اوکراین و دیگر شهرها مواجه شده اند و این امر انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه را تعمیق کرده است. 
این رسانه افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز یکشنبه در مواجهه با رگبار اقدامات تلافی جویانه به رهبری غرب برای جنگ او با اوکراین، بازدارندگی هسته ای روسیه را در حالت آماده باش قرار داد.
رویتر همچنین گزارش داده همزمان با تلاش دولت های غربی برای اعمال تحریم علیه مسکو تلاش های دیپلماتیک با ملحق شدن واتیکان به تلاش ها برای پایان دادن به درگیری ها از طریق پیشنهاد «تسیهل مذاکرات» بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد. 
شبکه خبری فرانس ۲۴، صبح دوشنبه (امروز) به نقل از دفتر رئیس جمهور اوکراین گزارش داد، موافقت کی یف با این گفت وگو پس از تماس تلفنی ولودیمیر زلنسکی و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اتفاق افتاده است. 
در بیانیه دفتر رئیس جمهور اوکراین آمده است: سیاستمداران موافقت کردند هیات اوکراینی با هیات روسیه بدون هیچ پیش شرطی در مرز اوکراین و بلاروس، در نزدیکی رودخانه پریپات و نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل دیدار کند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha