۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84666030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش یمن پهپاد جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84666030
ارتش یمن پهپاد جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ساقط شدن یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکایی در استان حجه واقع در شمال غربی یمن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرتیپ «یحییی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی صبح امروز موفق شدند  پهپاد پیشرفته «اسکن ایگل» ( Scan Eagle)  را در استان مرزی حجه در غرب یمن منهدم کند.

وی تأکید کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه در آسمان شهرستان حرض استان حجه هدف قرار گرفت.

پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تاکنون بیش از ۱۰ فروند از این پهپاد آمریکایی پیشرفته متعلق به ائتلاف سعودی را بر فراز مناطق مختلف آسمان یمن هدف قرار داده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha