۹ اسفند ۱۴۰۰، ۴:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84665622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجمع مخالفان جنگ در مقابل سازمان ملل / جنگ را متوقف کنید

نیویورک- ایرنا- مخالفان جنگ همزمان با نشست اضطراری عصر یکشنبه شورای امنیت سازمان ملل تا پاسی از شب مقابل این نهاد بین المللی تجمع کردند و خواستار توقف جنگ در اوکراین شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمین نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل ساعت ۱۵ به وقت محلی در آخرین روز هفته غربی‌ها برگزار شد که همزمان تجمع مخالفان ضد جنگ نیز آغاز شد.

به رغم پایان یافتن نشست شورای امنیت که منجر به آن شد که مجمع عمومی سازمان ملل روز دوشنبه نشست ویژه و فوری درباره بحران اوکراین تشکیل دهد، هرلحظه بر تعداد تجمع کنندگان در مقابل سازمان ملل هم افزوده شد.

مخالفان جنگ و طرفداران اوکراین با در دست داشتن پرچم این کشور و نیز پلاکاردهایی، خواستار توقف جنگ در این کشور اروپایی شدند.

آنها شعارهایی در حمایت از مردم اوکراین سر می دادند و خواستار حمایت سازمان ملل از مردم این کشور شدند.

تجمع کنندگان در مقابل سازمان ملل فریاد می زدند «جنگ را متوقف کنید» و همچنین سرودهایی برای همدردی با کشته شدگان وقوع جنگ در اوکراین می خواندند.

همزمان با این تجمع، خودروهایی که از مقابل سازمان ملل در خیابان اول منهتن عبور می کردند هم با بوق‌های ممتد خودروهای خود، مخالفان ضد جنگ را حمایت می کردند و برخی نیز پرچم کشور اوکراین را تکان می دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha