شهر بردیانسک اوکراین به تصرف نیروهای روسیه درآمد

تهران- ایرنا- الکساندر سویدلو سرپرست شهر بردیانسک در جنوب اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه وارد این شهر شده و کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از "سی ان ان"، بردیانسک که در آن یک پایگاه کوچک نیروی دریایی اوکراین قرار دارد، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

سویدلو در پیامی در رسانه‌های اجتماعی گفت: چندی پیش سربازان مسلح وارد ساختمان کمیته اجرایی شهر شدند و خود را نیروی ارتش روسیه معرفی کردند و به ما اطلاع دادند که تمامی ساختمان‌های اداری تحت کنترل آن‌ها قرار گرفته است و آن‌ها به دنبال کنترل ساختمان کمیته اجرایی هستند. 

وی ادامه داد که نیروهای روسیه از مسئولان خواسته‌اند به کار خود ادامه دهند اما تحت کنترل افراد مسلح، من این پیشنهاد را غیرقابل قبول می‌دانم و بنابراین همه ما ساختمان کمیته اجرایی را ترک کردیم.

سویدلو در پایان پیام خود گفت: امروز بردیانسک در خط آتش بود. نمی‌دانم فردا چه رخ می‌دهد اما فکر می‌کنم امشب شرایط بسیار دشوار خواهد بود.

روز یکشنبه وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد که از زمان آغاز حمله نیروهای روسیه به اوکراین ۳۵۲ غیر نظامی کشته شده‌اند. 

این وزارتخانه ادامه داد در میان کشته شدگان ۱۴ کودک حضور دارند. 

وزارت اوکراین همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز حمله روسیه یک هزار و ۶۸۴ غیر نظامی مجروح شده که ۱۱۶ کودک درمیان مجروحان قرار دارند. 

این درحالی است که ویتالی کلیچکو شهردار کی یف پایتخت اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه درحال نزدیک شدن به پایتخت اوکراین هستند و این شهر محاصره شده است. 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات آگاه آمریکایی شب گذشته گزارش داد: حمله روسیه با مقاومت سخت‌تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین مواجه شده و مشکلات در تامین نیروها نیز بر حمله مسکو تاثیر گذاشته است. 

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی افزود در میدان نبرد، روسیه بیش از حد انتظار متحمل تلفات سنگین‌ در نیروها، تجهیزات زرهی و هواپیما می‌شود. 

پیش از این، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که شدیدترین درگیری‌ها در اوکراین در داخل و اطراف خارکف است. 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. 

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha