۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84664381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی در بلاروس آغاز شد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 84664381
همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی در بلاروس آغاز شد

تهران- ایرنا- همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی امروز (یکشنبه، ۸ اسفند) با برپایی بیش از ۵ هزار و ۵۱۰ حوزه رای‌گیری در بلاروس برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بی‌تا (آژانس خبری بلاروس)، کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس اعلام کرد از مجموع پنج‌هزار و ۵۱۰ حوزه رای‌گیری در سراسر کشور، ۲۱۷ حوزه رای‌گیری در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، آسایشگاه‌ها و مراکز نظامی آرای مردم را اخذ می کنند. رای‌گیری زودهنگام (با حضور در حوزه‌های رای‌گیری یا با پست) نیز از ۲۲ تا ۲۶ فوریه (دوم تا هفتم اسفند) در جریان بوده است و حدود ۴۲ درصد از واجدان شرایط در آن شرکت کرده اند. 

بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده اند و باید به یک سوال با دو گزینه بلی یا خیر پاسخ دهند: آیا شما اصلاحات و الحاقات قانون اساسی جمهوری بلاروس را می‌پذیرید؟ بر اساس قانون اساسی بلاروس همه‌پرسی در صورتی معتبر اعلام خواهد بود که بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان در انتخابات شرکت کنند.

کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرده است: الحاقات و اصلاحات به قانون اساسی در صورتی پذیرفته می‌شود که اکثریت ثبت نام کنندگان در انتخابات در آن شرکت کنند. حوزه های رای گیری ساعت ۱۰تا ۱۴ و دوباره از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده اخذ آرای مردم هستند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha