شرایط سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان‌سازی کرمانشاه باید فراهم شود

کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه؛ صنعت ساختمان را از صنایع پیشرو برای ایجاد اشتغال، آبادانی و گردش سرمایه دانست و گفت: در بازنگری طرح تفضیلی و همچنین تدوین طرح جامع شهری باید شرایط سرمایه‌گذاری در این صنعت پررونق و اشتغالزا در کلانشهر کرمانشاه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « منوچهر فخری» روز شنبه در جلسه بررسی مصوبه شورای شهر در خصوص تعرفه جرایم و تخلفات ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰؛ افزود: ۱۵ سال از آخرین بازنگری طرح تفضیلی شهر کرمانشاه می گذرد، در حالی که طبق قانون باید هر ۱۰ سال یکبار این طرح بازنگری شود زیرا نیاز شهری و شرایط تغییر می کند و باید مصوبات قواعد و قوانین وضع شود که جوابگو آن شرایط باشد.

وی علت بسیاری از پرونده های ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ را ناشی از عدم جواب دهی مصوبات طرح تفضلی شهر کرمانشاه با نیاز مردم و مالکان ساختمان سازی دانست و خواستار تسریع بازنگری طرح تفضلی این شهر شد.

فخری همچنین از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست هرچه سریعتر طرح جامع شهری کرمانشاه را پیگیری کند تا براساس برنامه ریزی های مدون تر و منظم تر برای ساماندهی و مدیریت شهری کرمانشاه تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور استانداری کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به تاکید استاندار کرمانشاه از مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه خواست هرچه سریعتر یک کارگروه متشکل از؛ بخش خصوصی، شهرداری، اعضای شواری شهر کرمانشاه، نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی در راستای حل کارشناسی مشکلات فعلی کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده پنج راهکار ارایه کنند تا بر مبنای آن مصوباتی برای اجرا وضع نمایند.

فخری با بیان اینکه باید به شدت با تخلف ساختمان سازی برخورد کنیم، گفت: هیچ کس از متخلف پشتیبانی نمی کند ولی ابتدا باید شرایط جرم و تخلف را با مصوبات منطقی از بین ببریم، اگر شرایط مناسبی را برای صنعت ساختمان سازی فراهم کنیم کسی تخلف نمی کند.

وی همچنین از شهرداری کرمانشاه خواست قوانین و مصوبات که توسط اعضای شورای شهر یا کارگروه ها وضع می شود، عطف به ما بعد آن کنند و عطف به ماسبق نشود، زیرا بسیاری از اعتراض ها به همین موضوع است که قانونی که امروز مصوب می شود، مشمول به گذشته هم می شود و این با منطق، قانون و عقل جور در نمی آید. 

 پارکینگ خط قرمز ماست

معاون هماهنگی امور استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود همچنین با اشاره به مشکلات عدیده و فراوان ترافیک شهری و پارکینگ خودروها در سطح شهر کرمانشاه از شهرداری و اعضای شورای شهر کرمانشاه خواست، حتما ایجاد پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر و معابر را در دستور کار قرار دهند و از احداث آن به ویژه در اماکنی که فروشگاه دارد، پشتیبانی کنند.

فخری همچنین جانمایی و احداث پارکینگ در ساختمان ها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: پارکینگ خط قرمز ماست و در کمیسیون ماده ۱۰۰ به هیچ عنوان نباید از این تخلف چشم پوشی کرد.

وی در بخش پایانی خود با اشاره به عدم انطباق درآمد شهرداری با هزینه های آن گفت: قبول داریم با شیوع کرونا هزینه های شهرداری بسیار بیشتر از درآمد آن است.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان این شهر خدمات ارائه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha