دومین مرکز صدور روادید کشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان خراسان رضوی از افتتاح دومین مرکز صدور روادید کشور در مشهد خبر داد.

سعید ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز روند صدور روادید کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شینگن) و سایر کشورهای جهان را پیگیری و عملیاتی می کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز صدور روادید کشور در تهران راه اندازی شده بود، ادامه داد: روزانه عده زیادی از هموطنان خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور با اهداف مختلف گردشگری، تجاری و تحصیل قصد سفر به کشورهای مختلف جهان را دارند و از این‌ رو باید برای دریافت روادید آن کشور به شرکت های ارائه دهنده خدمات روادید مانند مرکز «ویزا سنتر مشهد» مراجعه کنند و وظیفه اصلی این شرکت ها تسهیل و تسریع دریافت روادید از کشورهای مختلف است. 

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت:افرادی که متقاضی اخذ روادید خارج از کشور هستند می توانند این خدمات را در شهر مشهد دریافت کنند و این مساله از آن جهت مهم است که در شرایط فعلی کشور و قرمز شدن نقشه کرونایی اکثر شهرها از جمله تهران، دیگر نیازی به حضور در تهران و مراجعه به سفارتخانه ها نبوده و تمامی خدمات روادید از جمله جمع آوری اطلاعات بیومتریک مانند انگشت نگاری، عکس و سایر امور مربوط به اخذ روادید کشورهای جهان در این مرکز انجام می شود.

ولی زاده افزود: به طور قطع هموطنان ساکن در استان های دیگر کشور متقاضی استفاده از خدمات این مرکز در مشهد خواهند بود تا علاوه بر زیارت امام هشتم شیعیان (ع) در محیطی امن و در سریعترین زمان ممکن روادید خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام سبب افزایش زائر و توسعه و گسترش گردشگری زیارتی و تفریحی در شهر مشهد خواهد شد و از این‌ رو بر رونق مکانهای گردشگری نیز می افزاید.

خراسان رضوی هم اکنون با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور در این بخش را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha