۷ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84662941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه فهرست ۸۵ نفر اوکراینی متهم به جنایات ضدبشری را اعلام کرد

مسکو - ایرنا - کمیته پیگیری قضایی روسیه فهرست ۸۵ تبعه اوکراینی ازجمله مقام های پیشین این کشور متهم به جنایات جنگی و اعمال ضدبشری را برای پیگیری قانونی و دستگیری و کیفر آنها اعلام کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز جمعه اعلام کرد: کمیته پیگیری قضایی روسیه افرادی را که در جنایات جنگی در اوکراین ازجمله جنایات جنگی در جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک شرکت داشته اند در فهرستی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، ۴۰۰ پرونده کیفری در مورد این افراد گشوده شده و تحقیقات گسترده در این زمینه به منظور شناسایی و دستگیری این افراد و جلوگیری از فرار آنها به خارج از اوکراین جریان دارد. 

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دو روز پیش اعلام کرد که همه افرادی که در اوکراین علیه مردم این کشور جنایات جنگی مرتکب شده و دست به کشتار زده اند شناسایی و دستگیری خواهند شد و به دست عدالت برای مجازات سپرده می شوند. 

الکساندر تورچینوف رئیس پیشین پارلمان اوکراین، پتر پوروشنکو رئیس جمهوری پیشین اوکراین، دیمیتری یارش رئیس گروه راست گرای افراطی «پراوی سکتور»، «آرسن آواکوف» وزیر کشور سابق و «آنتون گراشنکو» معاون وی، «والری گلتی» وزیر دفاع سابق و «ویکتور موژنکو» رئیس سابق ستاد ارتش اوکراین جزو افراد تحت تعقیب اعلام شده ازسوی روسیه هستند.

  در فهرست افراد تحت پیگرد ازسوی روسیه نام چند نفر از فرماندهان فعلی و سابق ارتش اوکراین و سران گردان های داوطلب قرار دارد.

واحدهای تجسسی روسیه موظف شده اند مانع از فرار این افراد به خارج از اوکراین شوند و باید این افراد دستگیر و تحت محاکمه قرار گیرند.  

 پوتین رئیس‌جمهوری روسیه (دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha