شهردار کی‌یف: نیروهای روسیه به پایتخت بسیار  نزدیک شده‌اند/ شب دشواری است

تهران-ایرنا- شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین با اعلام اینکه نیروهای روسیه " به پایتخت بسیار نزدیک" هستند گفت، امشب "شب دشواری" برای کی‌یف است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "سی ان ان"، ویتالی کلیچکو در کانال تلگرامی خود نوشت: اغراق نمی‌کنم کی‌یف اکنون در وضعیت تهدید آمیزی قرار گرفته است. امشب و فردا صبح بسیار دشوار خواهد بود. 

وی ادامه داد: نیروهای روسیه به پایتخت بسیار نزدیک هستند. گروه‌های خرابکار در حال مبارزه با نیروهای نظامی و پلیس در شهر هستند. 

شهردار کی‌یف افزود: پل‌ها در پایتخت تحت حفاظت و کنترل ویژه قرار دارند. سربازان اوکراین در شهر در حال گشت زنی هستند. 

شهردار کی‌یف توضیح داد که بیمارستان‌های این شهر در حالت جنگی هستند و ایست‌های بازرسی در ورودی‌های اصلی شهر و نزدیک تأسیسات استراتژیک در پایتخت ایجاد شده‌اند. 

او گفت: ما این کار را برای محافظت از کی‌یف انجام می‌دهیم.

شهردار کی‌یف همچنین روز جمعه از وقوع ۵ انفجار در فاصله زمانی۳ دقیقه در نزدیکی یک نیروگاه در شمال کی یف خبر داد. 

وی گفت: خدمات اضطراری درحال حرکت به محل هستند و ما مشغول بررسی این انفجارها می‌باشیم. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی اعلام کرد از مجموع نیروهایی که روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است، تاکنون حدود یک سوم از آن‌ها وارد خاک این کشور شده‌اند. 

سی ان ان به نقل از این مقام پنتاگون روز جمعه به وقت محلی افزود که این امر به این معنی نیست که روس‌ها نیروی بیشتری به خاک روسیه اعزام نخواهند کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت. 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha