۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84662640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین با سران چین و سوریه درباره اوکراین گفتگوی تلفنی کرد

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با همتایان چینی و سوریه ای خود، درباره اوضاع اوکراین در رابطه با اجرای عملیات نظامی روسیه در این کشور تبادل نظر کرد و به آمادگی مسکو برای مذاکره با کی یف در سطح عالی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت و گو با پوتین، حمایت قاطعانه دمشق از عملیات نظامی روسیه برای دفاع از ساکنان منطقه دونباس را اعلام کرد.

رئیس جمهوری سوریه، سیاست های بی ثبات کننده آمریکا و ناتو را (در مساله اوکراین) که در سالهای اخیر نیز همین سیاست ها منجر به وخامت اوضاع منطقه خاورمیانه شده است محکوم کرد. 

پوتین با قدردانی از بشار اسد بخاطر موضع اصولی وی، به تشریح ارزیابی های روسیه در مورد برخی مسائل بین المللی و منطقه ای پرداخت.

 سران روسیه و سوریه درباره حل و فصل مساله سوریه و پیشبرد مذاکرات در فرمت استانه به منظور تامین حق حاکمیت و یکپارچگی کشور سوریه نیز گفت و گو کردند.

پوتین برای مذاکره در سطح عالی با اوکراین اعلام آمادگی کرد

به گزارش ریانووستی، رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با شی جین پینگ همتای چینی خود گفت که روسیه برای مذاکره با اوکراین در سطح عالی آماده است. 

رئیس جمهوری چین هم گفت که پکن خواهان حل و فصل اختلافات بین روسیه و اوکراین از راه مذاکره است. 

شی جین پینگ گفت: اخیرا وضعیت شرق اوکراین دستخوش تحولات شده که توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha