اخذ مالیات جذابیت سرمایه گذاری را از منطقه آزاد اروند سلب می‌کند

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: اخذ مالیات از سرمایه‌گذاران در آبادان و خرمشهر جذابیت منطقه آزاد اروند را برای سرمایه‌گذاری، تولید و حتی اشتغال کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه آبادان افزود: اخذ مالیات از سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند مشوق سرمایه گذاری را کاهش داده و باعث دلسردی سرمایه گذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند مصوبه اخذ مالیات از سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند اصلاح شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: این مصوبه فرار سرمایه گذاران را از منطقه در پی خواهد داشت زیرا معافیت مالیاتی و گمرکی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی را برای فعالیت و سرمایه گذاری جذاب کرده است.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه سخنان خود با انتقاد از دوگانگی در منطقه آزاد اروند گفت: دوگانگی حاکمیتی و اعمال نشدن احکام دائم باعث نقض و اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آثار سوء ناشی از مدیریت غلط و ناکارآمد دولت قبلی گریبانگیر کشور شده و گرانی های فعلی ناشی از مدیریت ضعیف دولت گذشته است.

خطیب جمعه آبادان گفت: وزارت خانه های صمت و کشاورزی باید راهی برای کنترل قیمت ها داشته باشند تا گوشه ای از مشکلات جامعه رفع گردد.

وی با انتقاد از گرانی کالاها و اجناس در بازار آبادان گفت: در این شهر گرانی ها نسبت به شهرهای مجاور مضاعف است که برای مقابله با آن و کنترل قیمت ها باید تیم های بازرسی بیشتری تشکیل شود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به جنگ بین روسیه و اوکراین افزود: جرم کشور روسیه همراه بودن با جمهوری اسلامی ایران است و کشورهای غربی از مدت ها پیش در پی مقابله با روسیه بودند.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی به فکر منافع خود است و اعتماد به آمریکا راه چپاول را برای این کشور خونخوار هموار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha