اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته با ۶ میلی متر بارندگی، پربارش ترین شهرآذربایجان غربی بود.

صالح راوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از شب گذشته استان را فراگرفته است و فعالیت آن به شکل متناوب و در نیمه جنوبی استان متمرکز است موجب آغاز بارش ها از صبح امروز در منطقه شده است.

وی حداقل و حداکثر دمای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته را سه و مثبت ۱۵ درجه سانتی گراد عنوان کرد و اظهار داشت: هوای نیمه ابرای و مه آلود در برخی ساعات ابری و بارش پراکنده برای روزهای آتی پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی اشنویه ادامه داد: از نظر دمایی نیز به صورت نسبی دماهای بیشینه استان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشور عراق و ترکیه واقع شده است؛ در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha