۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84662088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین مذاکرات با اوکراین برای توقف عملیات نظامی را مشروط کرد

مسکو - ایرنا - دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین برای مذاکره با سران اوکراین آماده است، شرایط روسیه برای توقف عملیات نظامی در اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، پسکوف روز پنجشنبه گفت: روسیه برای مذاکره با سران اوکراین در مورد موقعیت بیطرف این کشور آماده است. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سوالی در مورد اعلام آمادگی رئیس جمهوری بلاروس برای میزبانی شهر مینسک برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین، یکی از شرط های برای مذاکره با اوکراین را انصراف از نظامی گری و توقف نظامی سازی این کشور خواند.

پسکوف شرط روسیه را برای اوکراین موقعیت بیطرف این کشور (خودداری از عضویت در ناتو) خواند که باید مقام های کی یف بر آن تاکید کنند.

 مقام ارشد کاخ همچنین تصریح کرد که دولت اوکراین باید از استقرار تسلیحات خارجی در این کشور صرف نظر کند. 

به گفته پسکوف، این مذاکرات فقط در صورت آمادگی متقابل کی یف (دولت اوکراین) امکانپذیر خواهد بود.

"الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس امروز گفت که مینسک برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین آماده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی بلتای بلاروس، لوکاشنکو امروز (پنجشنبه) در جلسه ای که به دلیل حمله روسیه به اوکراین با شرکت مقام های نظامی و امنیتی بلاروس تشکیل شده بود، گفت: برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین در شهر مینسک آماده ایم.

به گزارش ریانووستی، پسکوف امروز همچنین گفت که هدف اصلی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آزادسازی این کشور از نئونازی ها است.

روس ها می گویند حکومت حاکم بر اوکراین از نئونازی ها و طرفداران نژادپرست ها و آلمان هیتلری تشکیل شده است و بسیاری در اوکراین از ایدئولوژی حاکم بر آلمان هیتلری حمایت می کنند و هر ساله در این کشور راهپیمایی هایی نیز برگزار می کنند. 

به گفته سخنگوی پوتین، روسیه اشغال کشور اوکراین را هدف قرار نداده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha