آزمون سراسری مقطع دکتری دانشگاهها در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با رقابت ۱۱ هزار و ۷۱۶ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی و ۶ شهرستان این استان امروز ششم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مرتضی ایمن شهیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۷۹ نفر مرد و پنج هزار و ۳۳۷ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از این داوطلبان در قالب ۱۱ حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند که هزار و ۸۷۰ نفر آنها مرد و ۲ هزار و ۸۳۰ نفر زن هستند. 

مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: کمترین تعداد داوطلبان با جمعیت ۳۰۹ نفر نیز در دانشگاه صنعتی قوچان ثبت شده که از این تعداد ۱۲۱ نفر زن و ۱۸۸ نفر مرد هستند.

وی به حضور داوطلبان معلول نیز در این آزمون اشاره و بیان کرد: ۶۱ شهروند معلول در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ زن و ۲۶ مرد در حوزه آزمونی دانشگاه فردوسی مشهد که متناسب با شرایط آنها فضاسازی شده در حال رقابت علمی هستند.

ایمن‌شهیدی افزود: ۹ هزار و ۲۰۶ داوطلب در شهر مشهد در این آزمون حضور دارند که  چهار هزار و ۳۲۲ نفر آنها زن و چهار هزار و ۸۸۴ نفر مرد هستند. 

وی ادامه داد: ۶۱۷ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه تربت حیدریه، ۶۸۳ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۳۰۹ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان، ۳۱۴ نفر در حوزه امتحانی شهر کاشمر و ۵۸۷ نفر در حوزه دانشگاه نیشابور در آزمون دکتری امروز شرکت می‌کنند.

مسوول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون امروز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در بهترین شرایط ممکن برگزار و فاصله میان صندلیهای داوطلبان، تب‌سنجی آنها و استفاده از مواد ضدعفونی در حوزه های امتحانی رعایت و اجرا شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha