وزیر بهداشت: قرارگاه جوانی جمعیت در این وزارتخانه راه‌اندازی شده است

بوشهر- ایرنا- وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز کنترل جمعیت تهدید بزرگ و مهم برای کشور به شمار می رود در همین راستا برای مقابله با این خطر قرارگاه جوانی جمعیت در این وزارتخانه ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود:  امروز بعد از مقابله با کرونا دومین مساله مهم کشور، تلاش برای جوانی جمعیت است که انتظار می‌رود استان‌ها در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

وی بیان کرد: در گذشته با ترویج فرهنگ غلط کنترل جمعیت و دخالت عوامل خارجی با آسیب‌های زیادی در این زمینه روبرو شدیم و امروز مساله پیری جمعیت به عنوان یک تهدید بسیار بزرگ در کشور تلقی می‌شود.

عین اللهی اضافه کرد: در همین راستا ارائه خدمات رایگان برای بانوان باردار و سایر خدمات تشویقی از جمله اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی تاکید کرد: یکی از عواملی که باعث کنترل جمعیت در کشور شد کارهای تبلیغی بود امروز نیز باید با انجام کارهای تبلیغی جامعه را به سمت فرزندآوری تشویق کرد و کمک علما در در این زمینه مهم و کارساز است.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرزندآوری باعث تحکیم و نشاط خانواده و کاهش مشکلات روانی می‌شود همچنین بسیاری از طلاق‌های امروز در اثر نداشتن فرزند است.

وی تاکید کرد: همه استان‌ها باید در بحث فرزندآوری تلاش کنند و آماده هستیم با اختصاص بسیاری از منابع به این بخش به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم.

تقویت شبکه های بهداشتی

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت شبکه های بهداشتی از جمله دیگر رویکردهای این وزارتخانه است که با توجه به شرایط نامناسب این بخش می‌طلبد در این بخش کارهای اساسی انجام شود.

عین اللهی ادامه داد: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است اگر شبکه‌های بهداشتی، بهروزان، تیم‌های مراقبتی تقویت شوند به این وسیله از بیمار شدن مردم جلوگیری می‌شود در همین ارتباط باید شبکه‌ها تقویت با پیشگیری و مراقبت از سلامت مردم محافظت کنند.

اجرای طرح عدالت و تعالی

به گفته عین اللهی طرح عدالت و تعالی از جمله مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است چون انجام کارهای فیزیکی بدون توجه به بحث عدالت وتعالی ما را به هدف نمی رساند.

وی با اشاره به بحث کرونا افزود: در شرایط کرونا کشورها در رسیدگی به مردم در رقابت با هم بودند و به نوعی این ویروس واقعیت‌های مردم و کشورها را نشان داد.

عین اللهی اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا آمریکا، اروپا، انگلیس و آلمان به عنوان قدرت‌های جهانی شناخته می‌شدند اما امروز مشخص شد قدرت اصلی همان قدرت مردم است و هر حکومتی که مردم پشتیبان و حامی آن بودند آن کشور موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهایی مانند آمریکا تنها ۶۰ درصد مردم واکسن زدند و روزانه ۲ تا سه هزار نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند گفت: در ایران با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی حمایتی که مردم با استقبال از واکسیناسیون از دولت کردند؛ قدرت اصلی مردم بار دیگر نشان داده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اُمیکرون در اروپا، آمریکا و ایران آمد ولی با تلاش صورت گرفته و همکاری مردم با استقبال از واکسیناسیون کمترین تلفات در ایران در این دوره به ثبت رسید.

عین اللهی گفت: امروز قدرت اصلی مردم در بحث کرونا نشان داده و ثابت شد هر حرکتی که خاستگاه آن مردم باشد، موفق است.

محرومیت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر برطرف می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان بوشهر با وجود منابع غنی و ظرفیت‌های فراوان با محرومیت‌های زیادی روبرو است و تلاش می‌شود در دوران خدمت دولت انقلابی و خدمتگزار بسیاری از این محرومیت‌ها از جمله در بخش بهداشت و درمان برطرف شود.

عین‌الهی اضافه کرد: استان بوشهر دارای تاریخی درخشان در عرصه مقاومت است و همه کشور مدیون رشادت بوشهری‌ها است.

وی با اشاره به انتصاب یک تیم پرکار و انقلابی در استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم با مدیریت جهادی و پشتیبانی لازم این محرومیت‌ها و مشکلات استان بوشهر برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استان بوشهر علیرغم منابع غنی و ظرفیت‌های فراوان با محرومیت‌های زیادی روبرو است که تلاش می‌شود محرومیت‌های این استان برطرف شود.

وی افزود: فضای درمانی در استان بوشهر نیازمند تقویت است و وضعیت زیرساخت‌های این استان از وضعیت استاندارد پائین‌تر است و پیگیری لازم را برای جبران کمبودها خواهیم داشت.

عین اللهی ادامه داد: دریا مملو از گیاهان و منابع مغذی است که باید از این منابع در زمینه‌های مختلف از جمله داروسازی استفاده شود و بوشهر دارای ظرفیت غنی در حوزه دریا است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه برای انجام سفر یکروزه وارد بوشهر شد.

بازدید از بیمارستان های امیر المومنین نیروی هوایی و شهدای خلیج فارس بوشهر، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهید سلامت زهرا رگبار از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت به این استان است.

عین اللهی در این سفر یکروزه همچنین مراکز واکسیناسیون، تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر را مورد بازدید قرار می‌دهد و نشستی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواهد داشت.

نمایندگان مردم بوشهر، گناوه و دیلم و دشتستان در مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی را در این سفر همراهی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha