اسناد مالکیت ۹۶ درصد زمین‌های ملی استان بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر برای یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۱۳ هکتار از زمین‌های جانمایی شده سند مالکیت صادر شده است که این میزان ۹۶ درصد اراضی ملی این استان را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی جمادی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر میزان دقیق زمین‌های ملی در این استان یک میلیون و ۷۰۲هزار و ۸۹۶ هکتار است که در سه لایه منابع طبیعی، حریم ۶۰ متری دریا و زمین‌های موات است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح کاداستر ضمن پیشگیری از بسیاری مفاسد حدود املاک مشخص و از تجاوز و تعرض افراد سودجو نسبت به حقوق بیت المال نیز جلوگیری شده است.

جمادی ادامه داد: از جانمایی صورت گرفته تاکنون به میزان یک میلیون و ۶۶۹هزار و ۷۶۱ هکتار از زمین‌های ملی نیز معادل ۹۸ درصد تثبیت شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه  و رئیس جمهور در باره رفع تصرف حریم دریا، پس از صدور دستور قضایی با همکاری مسئولان استانداری بوشهر و دستگاه‌های اجرایی مسئول از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی و کمک نیروی انتظامی به سرعت مستحدثات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب و سواحل و حریم دریا به میزان بیش از ۳۵۰هزار متر مربع  معادل ۳۵ هکتار در استان بوشهر برای استفاده عموم مردم رها سازی و رفع تصرف شد.

جمادی افزود: پیگیری لازم برای رفع تصرف موارد باقیمانده زمین‌های تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی در دستور کار است که پس از سیر روند قانونی و تکمیل تحقیقات با صدور دستور قضایی، بلافاصله نسبت به آزاد سازی آنها اقدام می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha