تاسیسات گردشگری در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا پیشگام هستند/ پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تاسیسات گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا پیشگام هستند.

به‌ گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان روز سه‌شنبه - سوم اسفندماه- در همایش به استقبال نوروز گفت: پیش‌بینی این است که نوروز امسال از نظر حجم سفرها یک نوروز بی‌سابقه است. البته مصوبات ستاد ملی کرونا و تصمیم‌های وزارت بهداشت هرچه هست باید رعایت شود، اما پیش‌بینی می‌شود که امسال حجم سفرها بالا خواهد بود.

معاون گردشگری افزود: توصیه‌های لازم برای چگونگی برنامه‌های نوروز از سوی وزیر میراث فرهنگی (سیدعزت الله ضرغامی) انجام شده و ستاد ملی کرونا نیز در این باره در حال برنامه‌ریزی است و نتایج به زودی اعلام خواهد شد.

شالبافیان خاطر نشان کرد: تاسیسات گردشگری و ذی نفعان این حوزه باید خودشان پیشگام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند. انتظار داریم موضوع رعایت این ضوابط و انعکاس رسانه‌ای این رعایت کردن‌ها به خوبی انجام شود.

پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌فرهنگی میزبان مراسم نوروزی صداوسیما

معاون گردشگری کشور یادآور شد: با راهنمایی‌های قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی (علی دارابی) قرار شد پایگاه‌های ملی و جهانی میزبان مراسم نوروزی صدا و سیما باشند که در همین رابطه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با مسئولان رسانه ملی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ برای معرفی هرچه بهتر برنامه‌های وزارتخانه، احصای آمار دقیق بازدیدکنندگان، معرفی سامانه جامع اطلاع رسانی و پاسخگویی به شکایات ۰۹۶۲۹، استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری، فراهم کردن شرایط مناسب برای اقامه نماز، هماهنگی برای افزایش ساعت کاری مجموعه‌های تاریخی، توجه به زیرساخت‌هایی مانند تامین آب آشامیدنی، نصب پلاکاردهای خوش‌آمدگویی، برنامه‌ریزی برای اسکان در شرایط بحرانی و ... از موضوعاتی است که اماکن تاریخی و فرهنگی و پایگاه‌های ملی و جهانی باید به آن در نوروز ۱۴۰۱ توجه شود.

شالبافیان افزود: باید این ذهنیت در عموم مردم شکل بگیرد که تاسیسات گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگام هستند.

به گزارش ایرنا، همایش به استقبال نوروز روز سه شنبه - سوم اسفند- با حضور وزیر، قائم مقام وزیر،مدیران کل و معاونان میراث‌فرهنگی ادرات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراسر کشور، مدیران پایگاه‌های ثبت جهانی و ملی، موزه‌ها و فرماندهان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد، و مدیران ستادی و استانی درباره اهمیت توجه به میراث‌فرهنگی به ویژه در ایام نوروز سخن گفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha