۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84659355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز انزجار حامیان فلسطین در پاکستان از مشارکت برخی کشورها در رزمایش دریایی با حضور اسرائیل

اسلام‌آباد - ایرنا - بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان حضور برخی کشورهای مسلمان در یک رزمایش به اصطلاح دریایی به سرکردگی آمریکا و با حضور رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و نسبت به تحرکات پنهانی تل‌آویو برای پیشبرد توطئه عادی سازی روابط با دیگر کشورها و تبعات خطرناک آن برای پاکستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، اعضای ارشد بنیاد حمایت از فلسطین متشکل از شخصیت‌های برجسته متعلق به احزاب سیاسی و مذهبی امروز در شهر «کراچی» طی نشستی برگزاری رزمایش اخیر دریایی به سرکردگی آمریکا و برخی از کشورهای مسلمان از جمله عربستان در کنار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین طی کنفرانس خبری پس از جلسه اعضای این گروه حامی آزادی بیت المقدس، نسبت به برخی گزارش‌ها مبنی بر حضور پاکستان در رزمایش فوق در کنار کشورهای سازشگر با رژیم اشغالگر قدس به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی خطاب به دولتمردان پاکستان گفت: مقامات ذی ربط باید هرچه زودتر حقیقت ماجرا را بیان و موضع خود را درباره گزارش‌های اخیر عنوان کنند، زیرا هرگونه تعامل و یا قرار گرفتن در گروهی که ارتش قاتل و اشغالگر صهیونیستی در آن حضور داشته باشد، مغایر با آرمان‌های ملت فلسطین و متضاد با اصول پاکستان در حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف است.

ابراز انزجار حامیان فلسطین در پاکستان از شرکت کشورهای اسلامی در رزمایش دریایی با حضور اسرائیل

این فعال مدنی در کراچی پاکستان اظهار داشت: مردم و دولت این کشور براساس آرمان‌های «محمد علی جناح» بنیانگذار فقید پاکستان به هیچ قیمتی اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت و توطئه‌ها در این زمینه محکوم به شکست است.

صابر ابو مریم تاکید کرد: رسانه‌های صهیونیستی مدعی حضور پاکستان در رزمایش اخیر دریایی با حضور ارتش تروریست اسرائیل هستند، لذا سران پاکستان و مرکز دیپلماسی این کشور باید علیه این گزارش‌ها موضع گیری کرده و نباید اجازه دهند تا جبهه ضدصهیونیستی مردم پاکستان و حمایت همیشگی آنان از ملت مظلوم فلسطین تحت تاثیر توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی و اقدامات منفی حاکمان سازشگر منطقه قرار بگیرد.

دیگر اعضای بنیاد حمایت از فلسطین در  پاکستان نیز طی کنفرانس خبری با تاکید بر حق اساسی و مشروع فلسطین برای داشتن کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس، نسبت به تلاش‌های پنهان برخی حاکمان در منطقه برای تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها برای قرار گرفتن در صف سازش با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

اوایل آذرماه امسال وزارت امور خارجه پاکستان به مناسبت روز همبستگی با فلسطین، تاکید کرد که حمایت از این کشور یک اصل تعیین کننده در سیاست خارجه اسلام‌آباد است و ما به حمایت از نبرد مردم فلسطین علیه اشغال غیرقانونی و وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم.

پاکستان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و همواره از مردم مظلوم فلسطین در برابر تجاوزها و اشغالگری‌های آشکار صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha