۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84659305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 84659305
صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

شهرکرد- ایرنا- یک صادرکننده نمونه ملی و ۱۰ صادرکننده نمونه استانی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مرکز اتاق بازرگانی استان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است که در سالجاری شرکت برفاب به عنوان واحد صادراتی نمونه کشور معرفی شد و ۱۰ شرکت دیگر از جمله ظریف‌مصور، سیمان شهرکرد، بابک متال، شیرخشک نوزاد پگاه، سناد بازرگان سپهر زاگرس، خوراک دام، طیور و آبزیان فرادانه، همایون گاز، ابتکار هاشمی، آریاگستر بن، آقاجان گستر بن و شرکت بازرگانی علیخانی به عنوان واحدهای صادرات‌محور برتر استانی انتخاب شدند.

صنایع نوپای چهارمحال و بختیاری نیازمند حمایت است

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با قدردانی از تلاش و فعالیت‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان اظهار داشت: بسیاری از صنایع استان نوپا و کوچک هستند و از همین رو انتظار می‌رود حمایت بیشتری از این واحدها انجام گیرد.
محمد کاظم منزوی افزود: عدالت‌محوری و توسعه متوازن استانها موضوعی است که انتظار می‌رود بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از طریق آن مزیت های نسبی استان را بالفعل کرد.
وی تصریح کرد: برای سال آینده تیمی متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی تشکیل می‌شود و در راستای پیشبرد بهتر برنامه‌های استان در بخش تولید و صادرات هم‌افزایی صورت می‌گیرد.
سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، آموزش را از ضرورت های بخش تولید و صادرات استان دانست و گفت: از آنجا که صنایع شکل گرفته در استان نوپا هستند از همین رو می‌طلبد تا در بخش بازاریابی، فروش و صادرات برای این شرکت‌ها دوره آموزشی برگزار شود.

منزوی تصریح کرد: مزیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد که هنوز به خوبی در مسیر شکوفایی قرار نگرفته که مشکل از این است که یا ایده درستی نداشتیم و یا اینکه از امتیازات و اخباری که در مرکز وجود دارد به خوبی مطلع نمی‌شویم.

ضرورت خروج از اقتصاد تک محصولی و رونق صادرات غیرنفتی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: توسعه صادرات موضوع بنیادینی است که باید در کشور فرهنگ‌سازی شود چرا که از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، توسعه صادرات است.
آیت احمدی با اشاره به اهمیت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد افزود: صادرات بخش مهمی از اقتصاد جوامع است که با اثرگذاری در اقتصاد نقش مهمی در پویایی کشورها ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: خروج از اقتصاد تک محصولی و رونق صادرات غیرنفتی امر مهمی است که می‌تواند اقتصاد کشورهای در حال توسعه را از مشکلات کنونی رهایی بخشد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به مشکلات بخش تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت‌تمام شده محصولات تولیدی به واسطه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم‌های ظالمانه ۲ مشکل اساسی پیش روی تولیدکنندگان است.
احمدی خاطرنشان کرد: رفع مشکل تهاتر ارزی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است که امید می‌رود در این خصوص راهگشایی شود.
وی به مزیت‌های استان در حوزه محصولات کشاورزی، آبزی پروری و صنعت اشاره کرد و گفن: این مزیت‌ها اگر با مدیریت صحیح همراه شود منجر به افزایش تولید و صادرات می‌شود.

تحقق ۱۶۸ درصدی هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از تحقق ۱۶۸ درصدی هدف صادراتی استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری در این شاخص در رتبه نخست کشور جای گرفته است.
سجاد رستمی با بیان اینکه ۸۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری گواهینامه تحقیق و توسعه دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: امید می‌رود واحدهای تولیدی بیشتری در استان متکی به اقتصاد دانش بنیان شوند.
وی به مشکلات‌‍ بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: برخی دستورالعمل‌های دست و پا گیر و تعهدات ارزی از مهمترین این مشکلات است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اقتصاد کشور در سالهای گذشته نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد، خاطرنشان کرد: به واسطه برخی موانع، استعدادهای بالقوه کشور تبدیل به بالفعل نشده که امید می رود در ادامه شاهد تحقق این مهم باشیم.

یارانه حمل و نقل به واحدهای صادرات‌محور تخصیص یابد

یک صادرکننده بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری نیز به مشکلات بخش صادرات اشاره کرد و گفت: بازگشت ارز از مهمترین این مشکلات است.
بهنام علیخانی، اختصاص یارانه حمل و نقل به واحدهای صادراتی را خواستار شد و گفت: پیشنهاد می‌شود دولت برای واحدهای صادرات محور در خصوص حمل و نقل بین‌المللی یارانه اختصاص دهد.
وی ادامه داد: حمل و نقل چه در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات و چه در حوزه صادرات محصولات افزایش پیدا کرده و بر افزایش قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار است از همین رو انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت یارانه‌ای برای حمل و نقل بین‌المللی به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha