مشکلات پنج واحد تولیدی کرمانشاه در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد

کرمانشاه - ایرنا - مشکلات پنج بنگاه تولیدی و اقتصادی استان کرمانشاه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور رییس کل دادگستری این استان و کارشناسان بانک‌ها و همچنین صاحبان تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در این نشست، بر حمایت قاطع و جدی دستگاه قضایی استان از واحدهای تولیدی، تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های مهم و بنیادی برای نیل به اقتصاد مقاومتی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است.

«پرویز توسلی زاده» اظهار داشت: در چارچوب قانون و تا جایی که مقدور است نباید هیچ واحد تولیدی در استان بخاطر مشکلات بانکی به تعطیلی کشیده شود.

او یکی از مهمترین کارهای ارزشمند و شایسته را حل مشکل واحدهای تولیدی و بازگردادن این واحدها به چرخه تولید و اشتغال زایی دانست و افزود: در این جلسات حتی اگر کمک کنیم یک واحد تولیدی به چرخه تولید برگردد بسیار مهم و ارزشمند است.

در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی توقف عملیات واحد، مشکل برای راه اندازی مجدد، تعطیلی واحد تولیدی، استمهال بدهی، تعیین تکلیف بدهی را از جمله مشکلات خود بیان کردند و خواستار بررسی و تصمیم گیری در خصوص این مشکلات از سوی اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی شدند.

امسال ۲۲ واحد تولیدی احیا شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پیش از این اعلام کرده بود: امسال تا پایان دی‌ماه در ۸۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که به مسائل و مشکلات ۱۶۵ واحد تولیدی اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی رسیدگی شده است.

«محسن دارابی» اهم مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی را در خصوص تأمین مالی، تامین اجتماعی و تامین انرژی بیان کرد و گفت: تا پایان دی‌ماه ۲۲ واحد صنعتی و معدنی را توانستیم احیا کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha