نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی اسفند ماه برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف چهارم و پنجم اسفندماه با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی» برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا از روابط عمومی اندیشکده حکمرانی شریف، نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف چهارم و پنجم اسفندماه با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی» برگزار می شود.

این دوره از کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی در پنج محور «قانون‌گذاری، بودجه‌ریزی، شفافیت، کارکردهای نمایندگی و نظام انتخابات» برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این کنفرانس می‌توان به نشست تخصصی «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» با تبادل نظر مالک شریعتی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده هفت دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

همچنین Tapip Raunio استاد تمام دانشگاه تامپره فنلاند و Olivier Rozenberg دانشیار دانشگاه ساینسز پو فرانسه به صورت ویدیو کنفرانس دو پنل تخصصی این کنفرانس با موضوعات «شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» و «امکان سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» را بر عهده دارند.

همچنین فرصت کارآموزی و ادامه همکاری در مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

برنامه روز اول شامل نشست‌های تخصصی «تنظیم‌گری کارکرد نمایندگی مجلس» و «فرایند قانون‌گذاری حکیمانه» و برنامه روز دوم شامل نشست‌های تخصصی «الزامات تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس»، «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی»، «امکان‌سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» و «شفافیت آراء نمایندگان» است.

همچنین چهار کارگاه سیاستی «بازیابی جایگاه مجلس در نظام بودجه‌ریزی ایران»، نوآوری در فرایند قانون‌نویسی و قانون‌گذاری»، «نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی» و «چالش‌های نظارت بر رفتار نمایندگان» نیز برای این دوره در نظر گرفته شده است که بعدازظهر روز دوم برگزار می شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha