۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84658790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق : به رسمیت شناخته شدن استقلال دونتسک و لوهانسک نقطه عطف تاریخ است

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سوریه با اعلام حمایت کشورش از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک از اوکراین ، این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ خواند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه گفت که سخنرانی پوتین درباره به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، نقطه عطفی در تاریخ است.

وی افزود: دمشق از تصمیم برای به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک حمایت می‌کند و با آنها همکاری خواهد کرد.

سوریه اولین کشور عربی است که به تصمیم رئیس جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن دو ایالت دونتسک و لوهانسک واکنش نشان می دهد.

اما ترکیه از جمله کشورهای منطقه است که در این رابطه مواضع همسو با غرب اتخاذ کرده است و به رسمیت شناخته شدن استقلال این دو منطقه توسط روسیه را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دانست.

به گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، به رسمیت شناخته شدن استقلال به اصطلاح جمهوری‌های دونتسک و لوهاسنک توسط روسیه را مغایر با توافق‌نامه‌های مینسک و نقض محرز حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دانسته و اعلام کرد: این تصمیم روسیه غیرقابل قبول و مردود است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha