معاون استاندار کرمانشاه: آماده حمایت تسهیلاتی از کارآفرینان هستیم

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات مالی برخی کارآفرینان زن در استان، گفت: این آمادگی را داریم در راستای حمایت از اشتغالزایی به یک هزار زن کارآفرین از محل منابع مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ دستگاه‌های حمایتی، بنیاد برکت و تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز دوشنه در جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی با انجمن زنان کارآفرین استان با بیان اینکه سخت گیری برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان را پیگیری می‌کند، افزود: اگر سخت گیری بانکی هست، باید بدانیم در سراسر کشور یکسان است یا نه چرا که دستورالعمل های بانکی خارج از اراده بانک‌های عامل استانی بوده و تنها مخصوص استان ما نیست.

او با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مشارکت بانوان در جامعه  و اشتغال اهمیت بسزایی می‌دهد، اظهار کرد: علیرغم سیاه نمایی دشمنان، مشارکت زنان در مشاغل و جامعه بعد از پیروزی انقلاب به ۲ برابر افزایش است چرا که حمایت از مشارکت بانوان در اجتماع مورد تاکید نظام است.

باباخانی با اشاره به موفقیت نمایشگاه صنایع دستی زنان کارآفرین استان در نمایشگاه بین المللی «سلیمانیه عراق» قول داد: در آینده نزدیک که استاندار کرمانشاه با مسوولان اقلیم کردستان عراق دیدار می‌کند، موضوع تخفیف تعرفه‌های گمرکی و همچنین تخفیف دایمی برای غرفه‌های زنان کارآفرین و صنایع دستی در قالب تفاهم نامه ای که با آنها منعقد می‌شود، در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: موضوع اعمال تخفیف برای غرفه‌های زنان کارآفرین را در نمایشگاه‌های داخلی و همچنین غرفه‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در بازارچه‌های محلی شهرهای استان بویژه کرمانشاه را با شهرداری ها  به منظور پایداری اشتغال آنها پیگیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه با استقبال از ایده کارآفرینی «روستای صنعتی سبز» خانم عسکری و آقای تیموری گفت: پیگیری مشکلات تولید کنندگان و کارآفرینان، در کارگروه اشتغال و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع استان زنانه و مردانه نیست، هر کارآفرینی مشکل داشته باشد موضوع او با حضور دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود.

باباخانی از مدیرکل دفتز زنان و خانواده استانداری کرمانشاه خواست موضوعات و مشکلات زنان کارآفرین استان را دسته بندی کند تا در کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع که با حضور همه مدیران و دستگاه های اجرایی برگزار میشود، مطرح و رفع مشکل کنند.

مشکل اکثر زنان کارآفرین در این جلسه سخت گیری و تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات و همچنین برخی موانع اداری در دادن مجوزها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha