۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84657302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته تشویقی شهرداری گنبد برای خروج مشاغل و صنوف مزاحم از شهر اعلام شد
عکس تزئینی است

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس گفت: به‌منظور کاهش مخاطرات زیست محیطی و آلودگی‌های صوتی و نیز کمک به زیباسازی شهری، بسته تشویقی و حمایتی برای ساماندهی صنوف مزاحم و انتقال آنها به خارج شهر توسط این شهرداری تدوین شده است.

سیدعلی اصغر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته تشویقی و حمایتی شهرداری مطابق با تکالیف قانونی از جمله بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، قانون هوای پاک، آیین نامه‌های اجرایی بویژه ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم مصوب ۱۳ آذر ۹۷ هیات وزیران تدوین شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری گنبدکاووس برای کمک به خروج داوطلبانه مشاغل و صنوف مزاحم شهری از جمله واحدهای آهنگری، درب و پنجره سازی، تراشکاری‌ها، تعمیرگاه‌ها، نمایشگاه‌های خودرو و کارخانه‌های آرد، مساعدت‌هایی در خصوص کمک به تغییر کاربری مکان جدید و تخفیف عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییز کاربری تا ۵۰ درصد، تخفیف در دریافت سهم سرانه‌های عمومی شهرداری، دریافت نکردن بهای خدمات کارشناسی شهرداری و سهم عوارض آماده سازی و اجرای جدول بندی و آسفالت معابر اراضی و مکان جدید درصورتی که در محدوده قانونی شهر باشند، خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: شهرداری همچنین جهت انتقال داوطلبانه صنوف و مشاغل مزاحم واقع در هسته درجه یک و ۲ شهری، صاحبان آنها را به مدت هفت تا ۱۰ سال از پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند، عوارض کسب و پیشه معاف و با همکاری برخی بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها مساعدت خواهد کرد.

شهردار گنبدکاووس بیان داشت: بسته تشویقی و حمایتی شهرداری برای خروج مشاغل و صنوف مزاحم به خارج شهر از سال آینده اجرا خواهد شد و شهرداری رایزنی‌های لازم را با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرتبط به‌منظور تسریع در اجرای این طرح و بهره‌مندی واحدهای صنفی از بسته تشویقی اقدام نماید.

وی بابیان اینکه هم اکنون کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری گنبدکاووس درحال شناسایی مشاغل و صنوف مزاحم در محدوده قانونی شهر است، افزود: این کمیسیون درحال تشکیل پرونده برای صنوف مزاحم است و تاکنون برای تعدادی از آنها رای به تعطیلی و انتقال آن به خارج شهر صادر کرده است.

موسوی اضافه کرد: صاحبان مشاغل و صنوف مزاحم جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شهرداری گنبدکاووس مراجعه نمایند.

شهر گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha