۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۷
کد خبر: 84657089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای ششم بابل پرونده انتخاب سومین شهردار را باز کرد

ساری - ایرنا - اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بابل پس از بن‌بست خوردن پرونده دومین شهردار منتخبشان در وزارت کشور ، پرونده انتخاب سومین شهردار را باز کرده‌اند تا شاید این بار بتوانند به اداره بیش از ۶ ماهه بزرگ‌ترین شهر مازندران با سرپرست پایان دهند.

به گزارش ایرنا ، اعضای شورای شهر بابل که قرار بود شنبه هفته گذشته به صورت دستجمعی به وزارت کشور بروند تا پرونده دومین منتخبشان را پس از سه ماه خاک خوردن در ساختمان خیابان فاطمی تعیین تکلیف کنند ، شامگاه یکشنبه بدون اشاره به نتیجه سفرشان ، کار بررسی برنامه نامزدهای جدید شهرداری را برای سومین بار از زمان فعالیت شورای ششم آغاز کردند.

در این نشست که پنجاه و دومین نشست رسمی شورای ششم محسوب می شد ، اعضای شورا برنامه های رضا رحیمی و وحید عزیزپور دو تن از نامزدهای کرسی شهرداری بابل را بررسی کردند ولی به نتیجه ای نرسیدند.

طبق اعلام رییس شورای شهر بابل ، اعضای شورا با دریافت نامه رسمی وزارت کشور کار بررسی برنامه های نامزدهای شهرداری را شروع کرده اند و ادامه خواهند داد.

مرتضی کاردگر در پیامی که در صفحه شخصی خود و همچنین کانال فضای مجازی شورای اسلامی شهر بابل منتشر کرد ، نوشت : با دریافت  نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور انتخاب شهردار جدید در دستور کار قرار گرفت و با بررسی دقیق سوابق نامزدهای احتمالی تصاحب کرسی شهرداری بابل یک نفر انتخاب و به وزارت کشور معرفی می شود.

شورای ششم بابل نخستین بار ۱۴ شهریور ماه علی امانی را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی کرده بود ولی مورد تایید قرار نگرفت.

دومین شهردار منتخب شورای بابل هم قاسم دابوئیان بود که در جلسه سی ام آبان ماه رای اعتماد گرفت و به وزارت کشور معرفی شد ولی پرونده وی هم به بن بست خورد و نتوانست تاییدیه وزارت کشور را دریافت کند.

۹ عضو شورای شهر بابل در پی فشار افکار عمومی در خصوص تاخیر در روند انتخاب شهردار و با توجه به این که پاسخی از وزارت کشور دریافت نکرده بودند ، برنامه ریزی کردند تا ۲۳ بهمن ماه به صورت دستجمعی به وزارت کشور بروند و درخواست تعیین تکلیف کنند.

این که سفر جمعی آنان انجام شده است یا خیر ، بر خبرنگار ایرنا پوشیده است ، ولی اکنون مشخص شده است که دومین شهردار منتخب هم مورد تایید وزارت کشور قرار نگرفته است و کار به انتخاب در سومین مرحله رسیده است تا شاید مصداق ضرب المثل « تا سه نشه بازی نشه » این بار بتوانند با انتخاب فرد مناسب تاییدیه اش را از وزارت کشور دریافت کنند.

 شهرستان بابل ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از این جمعیت در شهر بابل ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha