۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84656923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مذاکره تلفنی مکرون با پوتین و زلنسکی درباره بحران اوکراین

مسکو - ایرنا - امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره بحران و مناقشه مسلحانه در این کشور و راههای پایان دادن آن، گفت و گوی تلفنی کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز یکشنبه اعلام کرد: گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون ساعت ۱۳ به وقت مسکو انجام گرفت و یک ساعت و ۴۵ دقیقه بطول انجامید.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، در مورد مذاکره تلفنی پوتین و مکرون گفت که در این مذاکره تلفنی دو طرف درخصوص متشنج شدن اوضاع اوکراین تبادل نظر کردند.

کاخ کرملین و دفتر رئیس جمهوری اوکراین هنوز بیانیه ای در این مورد صادر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، مکرون پس از مذاکره تلفنی با پوتین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت و گو کرد و این مذاکره تلفنی که جزییات آن اعلام نشده است، ۳۰ دقیقه بطول انجامید.

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه کاخ الیزه نوشت: گفت وگوی امروز مکرون و پوتین آخرین فرصت برای تلاش های لازم به منظور جلوگیری از آغاز جنگ بزرگ و تمام عیار در اوکراین است.

 بر اساس این بیانیه، هنوز امکان برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اوکراین به پایان نرسیده است و باید از همه فرصت های ممکن برای رسیدن به توافق استفاده کرد. 

 پوتین و مکرون روز هفتم ماه فوریه (۱۸ بهمن ماه) در کاخ کرملین بطور مفصل درباره بحران اوکراین گفت و گو کرده و روز ۱۲ ماه فوریه (۲۳ بهمن) نیز در این مورد مذاکره تلفنی کردند. 

به گزارش رسانه‌های روسی، وضعیت منطقه دونباس از ۳ روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است.  

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha