۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84656690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری سمنان با ساخت ۱۲ هنرسازه به استقبال نوروز ۱۴۰۱ می‌رود

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ۱۲ هنرسازه شهری با موضوع نوروز، با همکاری کارکنان این سازمان و هنرمندان تجسمی در حال ساخت است و تا میانه اسفند جاری آماده می‌شود.

سید محمد قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: به منظور آماده‌ سازی فضای شهر سمنان برای عید نوروز، عملیات واکاوی و بازپیرایی درختان در همه فضاهای سبز شهری با کاشت هشت هزار اصله نهال انجام شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به منظور بازپیرایی فضای سبز شهر سمنان، پنج هزار اصله نهال دیگر کاشته شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ۷۰ درصد نهال‌های مورد استفاده این سازمان،  با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان تولید و ۳۰ درصد دیگر نیز خریداری می‌شود.

قاسمی بیان کرد: ۱۵ هزار گلدان از انواع گل‌های دائمی و فصلی به همراه پنج هزار جعبه گل نیز به مناسبت عید نوروز در شهر سمنان کاشته می‌شود.

وی افزود: امسال، کاشت جعبه‌های گل با طرح و رنگ‌های مختلف در ۱۰ نقطه از شهر سمنان، به عنوان برنامه ویژه در دستور کار قرار دارد که در کنار سایر اقدامات، زیبایی و طراوت فضای شهری را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: سرانه ناخالص فضای سبز شهر سمنان به ازای هر نفر ۱۹.۵ مترمربع است و با توجه به استاندارد تعیین شده برای شهرهای کویری (۱۵ تا ۲۵ مترمربع)، شهر سمنان در وضعیت میانگین و متوسط قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: سرانه خالص فضای سبز شهر سمنان نیز ۱۱.۵ مترمربع به ازای هر نفر است.

وی افزود: در چند نقطه از شهر سمنان، مانند لچکی ضلع شمالی میدان امام رضا (ع)، لچکی ضلع شرقی میدان مطهری و لچکی میدان جهادیه زیباسازی‌هایی به صورت ترکیب حوزه عمرانی و کشت و کار انجام می‌شود و این عملیات تا شب عید ادامه دارد.

قاسمی ابراز داشت: ۱۲ فضای سبز در قالب بوستان‌های شهری و خطی با کاشت پنچ هزار اصل نهال از انواع گوناگون به مناسبت ده فجر افتتاح شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه هفت بوستان جدید نیز به مناسبت هفته دولت افتتاح شد گفت: ۲ بوستان دیگر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب، بیش از ۲۰ بوستان در سال ۱۴۰۰ به فضای شهر سمنان افزوده می‌شود.

شهر سمنان ۳۹۳ هکتار فضای سبز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha