استاندار: واحدهای موفق در آذربایجان‌غربی توسعه پیدا خواهند کرد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: براساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی موفق در استان پیش بینی شده است از توسعه این واحدها حمایت شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان رور یکشنبه در بازدید از کارخانه دستکش حریر ارومیه ضمن تاکید بر رفع موانع تولید و حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی موفق و کلیدی اظهار داشت: این واحدها می توانند روند فعالیت خود را توسعه دهند و ما نیز از این روند حمایت می کنیم.

وی با اشاره به تلاش برای شناسایی و رفع مشکلات این واحدهای تولیدی اضافه کرد: نباید اجازه داد مشکلات، روند فعالیت واحدهای تولید و صنعتی در استان را کند و یا متوقف سازد چرا که نیاز امروز کشور تلاش شبانه روزی در عرصه تولید و افزایش تولیدات داخلی است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه مدیران متولی بخش تولید باید با جدیت پیگیر حل مسائل و مشکلات واحدهای تولید و صنعتی استان و رفع مشکلات آنها در استان باشند.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان‌غربی در روزهای یکشنبه میهمان واحدهای تولیدی مختلف بوده و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار می گیرد.

آذربایجان‌‎غربی هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۸۵۵ مورد از این تعداد فعال است که ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی، مواد اولیه، تحریم، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و پایین آمدن سطح درآمد سبب شده بخشی از واحدهای تولیدی این استان دچار رکود، تعطیلی یا نیمه تعطیلی شوند.

موقعیت ویژه آذربایجان‌غربی و علاقه سرمایه‌گذاران برای حضور در این استان به عنوان یک قطب اقتصادی، توجه مسوولان استانی و کشوری را جلب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha