۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 84656070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هکتار از بستر رودخانه های  باشت آزادسازی می شود

گچساران- ایرنا- رییس اداره امور آب باشت گفت: ۳۰ هکتار از بستر رودخانه شیو و فصلی این شهرستان از دست سودجویان بزودی آزاد سازی می شود.

یدالله محمد زاده روز یکشنبه در دیدار با دادستان باشت در زمینه آزاد سازی حریم رودخانه ها  این شهرستان افزود: ۱۴ هکتار از این میزان اراضی تصرف شده در حاشیه رودخانه شیو در روستای چم بلبل است.

وی بیان کرد: همچنین هشت هکتار از اراضی تصرف شده در رودخانه فصلی روستای تل مویزی و پنج هکتار در رودخانه فصلی باشت است.

محمد زاده اظهار داشت: پنج مورد قلع و قمع شامل ۲ واحد گاوداری، یک واحد سوله و ۲ باب ساختمان بزودی در بستر رودخانه تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال ۱۷ هکتار از بستر رودخانه فصلی نزدیک روستای سرابیز در این  شهرستان از دست سودجویان خارج شد و متخلفان اقدام به خاک برداری، بوته کنی و دیوارچینی کرده بودند.

محمد زاده بیان کرد: پس از گزارش انجام عملیات اجرایی خاک برداری برای تبدیل بستر رودخانه سرابیز به زمین کشاورزی، نیروهای حفاظت منابع آب پس از ۲ مرحله اخطار و بی توجهی متخلفان، آزادسازی بستر رودخانه با حضور نیروهای انتظامی و قضایی باشت انجام شد.

دادستان عمومی باشت در این زمینه گفت: آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها راهکاری برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌هاست.

سید علی رجایی منفرد افزود:  دستگاه قضا با هرگونه تصرف در بستر رودخانه و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، در چارچوب قانون و با جدیت و بدون اغماض، مقابله می‌کند.

وی ابرز کرد: هیچ مرجعی حق صدور پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد و پیش از هرگونه اقدام باید استعلام لازم را از امور آب و سایر دستگاه های مربوطه انجام دهد و در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آینده باشد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha