۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84655739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌ جنوبی: مدیران در دسترس مردم و رسانه‌ها باشند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در دسترس مردم و رسانه‌ها باشند و با سرکشی به شهرستان‌ها مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کنند.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: مردم باید به‌راحتی با مدیران ارتباط برقرار کنند و مسئولین وظیفه دارند اعتماد از دست رفته مردم را با حضور در بین آنان برگردانند.

وی کار جهادی و شبانه‌روزی، دلسوزی برای مردم و جدیت در پیگیری امور را از ویژگی‌های مدیران در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مدیران در سطح مدیریتی باید سعه صدر داشته و در برابر سخنان و مطالبات مردم صبور باشند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال جذب حداکثری اعتبارات ملی باشند و استفاده حداکثری از اعتبارات استانی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی مدنظر باشد، از فرمانداران خواست اقدامات و حضور مدیران کل در شهرستان‌ها را ماهانه به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: ترویج ناامیدی در بین مردم از حربه‌های دشمنان است که با کار و خدمت شبانه‌روزی می‌توانیم بذر ناامیدی  را از بین ببریم.

قناعت یادآور شد: برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کم‌تحرک و پشت میزنشین هستند که درخواست ما این است رویه گذشته را تغییر داده و به میان مردم بروند.

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌های مختلف با خبرنگاران، آنان گلایه‌مندی زیادی از عدم پاسخگویی مسوولان دارند که این موضوع قابل قبول نیست و مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه باشند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا جایی که امکان دارد قوانین را به نفع مردم تسهیل و تفسیر کنند؛ اگر بخواهیم همچنان مُر قانون را اجرایی کنیم به توسعه‌ دست نخواهیم یافت.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین کشور در جهت آرامش و رفاه عمومی مردم وضع شده است، گفت: تسهیل این قوانین برای سرمایه‌گذاران مدنظر مسوولان دستگاه‌های اجرایی باشد تا شاهد توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.

قناعت ادامه داد: مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه داریم که برگرفته از نگاه غلط برخی مدیران گذشته به موضوع اقتصاد است زیرا آنان معتقد نبودند که با ورود آموزه‌های دینی در اقتصاد هم می‌توان اثرگذار بود.

وی تصریح کرد: گفته می‌شود دولت در این چند ماه اخیر کاری انجام نداده است، در حالی که آنان در هشت سال گذشته چه اقداماتی انجام دادند و تنها با نگاه به غرب اقتصاد، کشور را دچار مشکل کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر نگاه‌ها تغییر کرده است، افزود: باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل و نه نگاه به غرب حل کنیم.

وی در همین زمینه ظرفیت‌های خراسان جنوبی برای توسعه اقتصادی را بی‌نظیر خواند و یادآور شد: معادن، محصولات کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های ایت استان است که باید با برنامه‌ریزی کارشناسی، براساس سند آمایش سرزمین و اسناد بالادستی برای توسعه و تعالی استان،  آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

قناعت با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در خراسان جنوبی وجود دارد که از آنها غفلت شده است، تاکید کرد: متاسفانه برخی مدیران به استان خراسان جنوبی ضربه زدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به معادن جنوب خراسان اشاره کردند و فرمودند که باید زمینه فرآوری این ظرفیت‌ها فراهم شود اما همچنان مواد معدنی ما خام‌فروشی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: دولت جدید سیاست‌هایی دارد که مدیران باید خود را منطبق بر سیاست‌های دولت کنند و در زمینه اجرای آن گام بردارند.

وی با اشاره به پیگیری جدی درخصوص تامین آب استان از محل دریای عمان و خلیج فارس، افزود: بارها این موضوع را از مرکز پیگیری کردیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم اما قوی‌تر از گذشته موضوعات و مشکلات استان را دنبال خواهیم کرد.

قناعت با بیان اینکه در روزهای پایانی سال همه تلاش مدیران این باشد که مردم در زمینه کالاهای اساسی دچار مشکل نشوند، گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه کالای اساسی در استان وجود ندارد و اقدامات لازم برای تامین این اقلام انجام شده است.

وی تصریح کرد: انتظار از مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که برای پیگیری مسائل استان به‌طور مستمر با مرکز در ارتباط باشند و ما هم همراهی لازم را خواهیم داشت.

قناعت بر ایجاد اشتغال پایدار در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: این موضوع تنها با جذب سرمایه‌گذاران جدید و حل مشکلات سرمایه‌گذاران فعلی محقق می‌شود.

وی افزود: در این مدت بازدیدهای زیادی از واحدهای نیمه‌فعال و تعطیل استان داشتیم و از فرمانداران انتظار داریم که به سراغ این واحدها بروند و مشکلات آنها را مورد واکاری قرار دهند، همچنین نهایت تلاش خود را در زمینه جذب سرمایه‌گذاران انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: کالاهایی که در خراسان جنوبی تولید می‌شود از سایر استان‌ها خریداری نشود چرا که با این کار اجحاف و ظلم در حق مردم ‌و ‌تولیدکنندگان بومی است.

وی افزود: طرح‌های نیمه‌تمام زیادی در گوشه و کنار خراسان جنوبی داریم که تکمیل آنها در دستور کار جدی مسوولان قرار گیرد تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

قناعت ادامه داد: برگزاری میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه مورد استقبال مردم قرار گرفته که تاکید ما استمرار این میز خدمت‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست امروز شورای اداری استان، احکام انتصاب معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری از سوی وزیر کشور را به آنان اعطاء کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha