۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کرمانشاه پرداخت می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن با نرخ سود ۹ و نیم درصد برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،« بهزاد باباخانی» در جلسه کمیته بررسی بند الف تبصره ۱۸ استان کرمانشاه، به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرها اشاره کرد و افزود: از محل این اعتبارات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ٩.۵ درصد پرداخت می شود.

او بیان داشت: متقاضیان می توانند از طریق ثبت نام در سامانه www.udrc.ir وزارت راه و شهرسازی و پس از تایید توسط اداره کل راه و شهرسازی برای اخذ این تسهیلات اقدام نمایند.

وی افزود: علاوه بر مبلغ فوق بانک های عامل برای کلانشهرها ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان دیگر از محل منابع خود به متقاضیان پرداخت می کنند و بر این اساس تسهیلات مذکور برای کلانشهر ۴۰۰ میلیون و برای سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان می باشد.

در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار هکتار بافت شهری ناکارآمد در قالب، بافت تاریخی، فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به بافت فرسوده شهر کرمانشاه با هزار و ۲۲۰ هکتار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha