۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84655354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84655354
افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس تهران امروز (شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) با ۲۷۹ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در معاملات امروز کل بازار سهام بیش از هشت میلیارد و ۲۶۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۶۵ میلیارد ریال و در بیش از ۷۲۹ هزار و ۷۳۲ نوبت معامله شد.

در ادامه روند انجام شده در بازار سهام، در معاملات امروز بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال و در بیش از ۳۵۲ هزار و ۳۳۶ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۹۸ واحد کاهش به ۳۲۵ هزار و ۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۲۴ واحد افت به ۲۰۳‌هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک‌هزار و ۲۳۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، پنج هزار و پنج واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، بانک ملت (وبملت) با ۷۶۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۹۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۸۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۶۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۸۰ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۳۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۳۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۸۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۷۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)،  بانک ملت (وبملت)، بانک تجارت (وتجارت)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و پارس خودرو (خپارس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۷۸ میلیون و ۸۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۵۱۵ واحد رسید.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۹۱۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)،‌ پخش البرز (پخش) و کلر پارس (کلر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پوسا زرکان آق دره (فرز)، اعتباری ملل (وملل)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha