۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84654003
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حماس اقدام استرالیا در تروریستی خواندن این گروه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اقدام دولت استرالیا در قراردادن این گروه در فهرست تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای صفا فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: ما اقدام دولت استرالیا برای قراردادن جنبش در فهرست تروریستی را محکوم و این اقدام را رد می‌کنیم و آن را جانبداری از رژیم اشغالگر اسرائیل می‌دانیم که به بهای تضییع آرمان و حقوق مردم ما تمام می شود و دارای استانداردهای دوگانه است که به اشغالگری و نژادپرستی تداوم می‌بخشد.

حماس افزوده است: این رویکرد دولت استرالیا در تضاد با قوانین بین‌المللی است که حق ملت‌ها را برای مقاومت در برابر اشغالگر تضمین می‌کند و اقدامات ظالمانه اشغالگران علیه مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد که در گزارش‌های بین‌المللی حقوق بشر که آخرین آن گزارش عفو بین‌الملل است، مستند شده است.

این جنبش مقاومت فلسطینی از دولت استرالیا خواست تا در این تصمیم که به اعتبار دولت استرالیا لطمه می زند، بازنگری کند.

حماس تأکید کرده است: ما یک جنبش آزادی‌بخش ملی هستیم که توسط مردم فلسطین در انتخابات دموکراتیک انتخاب شد و به دفاع از حقوق خود در آزادی، بازگشت و تعیین سرنوشت ادامه خواهد داد.

دولت استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور کلیت جنبش حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است. استرالیا پیش از این شاخه نظامی حماس را ترویستی خوانده بود.

این تصمیم دولت استرلیا مورد استقبال رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha