معاون وزیر کار: صدور کارت‌های بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی در حال پیگیری است

مشهد- ایرنا- معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد دولت تقویت تعاونی‌های تولیدی با رویکرد صادرات است که بر همین اساس صدور کارت‌های بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی توسط اتاق تعاون در حال پیگیری است.

مهدی مسکنی روز پنجشنبه در حاشیه سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران استان خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویکرد موجب شده است دولت بر ارتباط مناسب با ۱۵ کشور همسایه تاکید بسیار داشته باشد.

وی همچنین گفت: در ۲ هفته گذشته اولین خانه علم و تعاون در دانشگاه علم و صنعت ایجاد شد و دنبال افزایش آن تا ۴۰ مرکز در کشور هستیم تا خلاء موجود در ارتباط صحیح بین صنعت و دانشگاه بر اساس نیاز روز کشور رفع شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: روند حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان و فناورانه در کشور آغاز شده و بر همین اساس در جلسه با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مقرر شد با تعریف خط اعتباری مناسب در این زمینه حرکت کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ۵۲ درصد از ۹۷ هزار تعاونی کشور، تولیدی هستند و گسترش نگاه خلاقانه و فناورانه در تعاونی‌ها باعث شد جشنواره‌ای برای معرفی برترین‌های این حوزه در سه ماه ابتدایی سال آینده برگزار ‌شود.

مسکنی افزود: تاکنون هزار و ۴۸۵ مورد گره گشایی از مشکلات تعاونی ها همچون مسائل بین بخشی و دستگاهی به ویژه در موضوع تامین اجتماعی و مالیات انجام شده است.

وی ادامه داد: تقویت بخش مالی تعاونی‌ها با برقراری خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی به همراه آئین نامه آن ابلاغ شده است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای بهره‌مندی از این اعتبار متقاضیان باید طرح خود را به ادارات کار و تعاون استان‌ها ارائه دهند تا پس از تائید در کارگروه استانی به بانک توسعه تعاون معرفی شوند، تسهیل در امر ضمانت‌ها نیز بر عهده صندوق ضمانت تعاون قرار دارد.

وی افزود: بازنگری اسناد فرادستی مانند قانون تعاون و سند توسعه تعاون نیز در حال بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha