۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 84653675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید «حسین فغانی» در دارالشهدای تهران تشییع شد

تهران - ایرنا - پیکر پاک و مطهر شهید «حسین فغانی» پس از ۳۹ سال چشم انتظاری بر روی دستان شهید پرور مردم دارالشهدای تهران تشییع شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) شهروندان منطقه ۱۷ تهران میزبان شهیدی بودند که پس از ۳۹ سال به وطن بازگشته بود.

این مراسم با حضور پرشور و گسترده مردم از دوراهی قپان تهران آغاز و تا محل امامزاده حسن (ع) ادامه داشت.

پیکر شهید فغانی با دمام زنی و ندای الله اکبر و زمزمه شعر «این گل پرپر از کجا آمده...از سفر کرب و بلا آمده» تشییع کنندگان، بر روی دستان مردم شهید پرور به سمت منطقه دارالشهدای تهران و آستان مقدس امام زاده حسن(ع) به حرکت درآمد و در طول مسیر نیز مراسم روضه خوانی در مدح سید و سالار شهیدان برگزار شد.

پیکر شهید «حسین فغانی» در دارالشهدای تهران تشییع شد

با ورود پیکر به آستان مقدس امام زاده حسن(ع)، آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرائت شد و گروه رایت العباس به اجرای سرود پرداخت، سپس حاج حیدر خمسه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مدح سید و سالار شهیدان و شهید فغانی مداحی کرد.

در پایان مراسم حجت الاسلام والمسلمین مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر بر پیکر پاک و مطهر شهید فغانی نماز قرائت کرد و سپس پیکر مطهر به بهشت زهرا (س) منتقل تا در قطعه ۲۶ و در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده شود.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید «حسین فغانی» از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور رضا شنگی  شهردار منطقه ۱۷، حجت الاسلام والمسلمین مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر، حجت الاسلام والمسلمین مقدم امام جماعت مسجد امام رضا(ع)، سرهنگ علیرضا تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر و برخی از مدیران شهری و خیل عظیمی از مردم شهید پرور و انقلابی برگزار شد.

پیکر شهید «حسین فغانی» در دارالشهدای تهران تشییع شد

شهید فغانی متولد ۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران بود که در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش این سال ها مهمان کانال کمیل و حنظله بود.

پیکر مطهر شهید چندی پیش در عملیات تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و از طریق آزمایش DNAشناسایی شد.

خانواده این شهید گرانقدر برای نخستین بار در روز میلاد امیرالمومنین(ع) در معراج شهدا با پیکر فرزند دلیرشان دیدار کرده بودند، هر چند والدین شهید با چشم انتظاری دیدار پیکر فرزند عزیزشان دیار حق را لبیک گفته بودند.

مردم شهیدپرور و انقلابی دارالشهدای تهران نیز شب گذشته در میدان ابوذر با این شهید والامقام بیعت کرده بودند. 

پیکر شهید «حسین فغانی» در دارالشهدای تهران تشییع شد

همچنین مراسم گرامیداشت این شهید، روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ در خیمه گاه شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار می شود.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha