۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84653333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام پیشین اوکراین: ادعای غرب در مورد تهاجم روسیه خرابکاری اقتصادی علیه اوکراین است

مسکو - ایرنا - ویکتور سوسلوف وزیر اقتصاد سابق اوکراین گفت که تنش آفرینی کشورهای غربی با ادعای تهاجم روسیه به اوکراین، میلیاردها دلار به اقتصاد اوکراین خسارت وارد کرده و خرابکاری اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، سوسلوف که از کارشناسان اقتصادی برجسته اوکراین است، روز پنجشنبه در یادداشتی در نشریه اوکراینی «گلاورد» نوشت: اقدامات برخی کشورهای غربی که بر تنش های پیرامون تهاجم روسیه دامن می زدند، ماهیت خرابکاری اقتصادی داشت.

وزیر اقتصاد پیشین اوکراین تصریح کرد: کشورهای دارای اقتصاد آزاد ازجمله اوکراین دربرابر جنگ های اطلاعاتی که برای ضربه زدن به اقتصاد هدف گیری می شود، بسیار آسیب پذیر هستند.

 مقام سابق دولت اوکراین در ادامه یادداشت خود نوشت: وضعیت خاص اوکراین در چند ماه اخیر به این صورت بود که جنگ اطلاعاتی برای بی ثبات گردن اوکراین را کشورهای غربی و اعضای ناتو در وهله اول آمریکا و انگلیس یعنی کشورهایی که مقامهای اوکراینی شریک خود می نامند، آغاز کردند.

سوسلوف افزود: ماهیت این جنگ روانی به این صورت بود که با طرح ادعای حمله روسیه به اوکراین با استفاده از بمب های هوایی و موشک و تانک و نفربرهای زرهی، بر تنش ها پیرامون وضعیت اوکراین دامن زده می شد.

 وی خاطرنشان کرد که این اقدامات غرب برای اقتصاد  اوکراین پیامدهای بسیار مخرب داشت و به گفته ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در ماه ژانویه از این کشور ۱۲.۵ میلیارد دلار سرمایه خارج شد.

وزیر اقتصاد پیشین اوکراین تصریح کرد: آنچه که غرب در مورد اوکراین کرد خرابکاری اقتصادی بود که در ان ضربه زدن به اقتصاد اوکراین هدف گیری شده بود.

به گفته وی بسیار بعید بنظر می رسد سرمایه دارانی که دارایی های خود را از اوکراین خارج کرده اند حاضر شوند در آینده نزدیک دوباره به این کشور بازگردند و ترجیح خواهند داد در کشورهای باثبات سرمایه گذاری کنند. 

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به تازگی با استناد به اطلاعات اعلام شده از سوی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که اقتصاد اوکراین بر اثر ادعای تهاجم روسیه به این کشور، نزدیک به ۱۲.۵ میلیارد دلار از دست داده است که ۸ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.  

 در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز ۱۶ فوریه (امروز) به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روسیه روز گذشته (سه شنبه) بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.

مسکو بارها اعلام کرده که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از گسترش سازمان ناتو به مرزهای غربی اش شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (سه شنبه ۲۶ بهمن) در نشست مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و به همین دلیل ایده تضمین های امنیتی را مطرح کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha