شهرداری های استان بوشهر ملزم به تدوین برنامه پنج ساله هستند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های این استان ملزم به تدوین برنامه پنج ساله هستند بر این اساس برنامه محوری و آینده‌پژوهی باید از اولویت‌های فعالیت شهرداری‌های ۴۰گانه استان باشد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنج‌شنبه به نقل از هوشنگ رستم‌پور در نشست با شهرداران استان بوشهر اعلام کرد: ارزیابی مستمر از اصول مهم کاری شهرداری‌ها است اما زمانی اجرایی می‌شود که شهرداران برنامه محور باشند.

وی تاکید کرد: برنامه محوری و پرهیز از روزمره‌گی و موازی‌کاری از جمله هدف‌هایی است که پس از بومی شدن برنامه‌ها و منطبق بر ابعاد و سایر اسناد دیگر مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های سالانه نظیر بودجه باید لحاظ شود.

رستم‌پور گفت: در زمان حاضر شهروندان و شهرهای استان در وضعیت بسیار پرشتابی از دگرگونی وسیع قرار دارند و شهرداران باید با استفاده از ‌تمام مؤلفه‌های قدرت آفرین به آینده نگاه و کوشش و برای  تعالی و متغیرهای روز افزون و دگرگونی‌ها برای شهر و شهرداری تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: نپرداختن به مشکلات ساختاری و عارضه‌های کلیدی که در گذشته در شهرداری‌ها  وجود داشته از اصلی ترین موانعی است که ما را از دستیابی به هدف‌ها دور کرده است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: انباشت مسائل و مشکلات موجود امروز در شهرداری‌ها، راه حل‌های ساده در زمان خود داشتند به تعبیری در گذشته برنامه یعنی ایجاد عزم همگانی و تعیین یکسری اهدافی برای اقدامات عملیاتی برای شهرداری‌ها وجود نداشته و با روزمره‌گی دچار عقب‌ماندگی شدید شده‌اند .

وی اضافه کرد: طبیعی است با چنین رویکردی نمی‌توان ضمن پاسخگویی به مسائل و نیازهای توسعه متوازن شهر، شهروندان و شهرداری‌ها موجبات پیشرفت و ارتقای جایگاه را در جهان پرتلاطم شهری و به هم پیوسته کنونی فراهم کرد.

رستم‌پور گفت: بازبینی و بهبود ساختارها و فرآیندهای ارائه خدمات شهری باید با تکیه بر اصل مشارکت ذی‌نفعان و رضایت‌مندی جامعه هدف انجام شود و برنامه محوری و تعهد حرفه‌ای ۲ عامل مهم در تعالی شهرداری‌ها است که بر عهده شهرداران است.

وی یادآورشد: در وضعیت فعلی که با تهدید و تحریم و مسائل جنگ اقتصادی ظالمانه روبرو هستیم مسئولیت همه ما سنگین‌تر است و لازم است همه با هم همکاری کرده تا با موفقیت این آزمون را سپری کنیم.

رستم‌پور گفت: شهرداران و کارکنان در شهرداری‌ها جهادگران جبهه تعالی و خدمت بی‌منت هستند که می‌توانند کمک‌های موثری در همه ابعاد آسایش و آرامش زندگی مردم داشته باشند از این رو نبود نظارت اهمیت زیادی دارد و یکی از عوامل هدر رفت سرمایه انسانی و مادی در شهرداری‌ها به حساب می‌آید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha