۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84652546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعدادهای قرآنی محلات کردستان شناسایی می‌شوند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: استعدادهای قرآنی محلات استان در قالب مسابقات قرآنی محله محور که با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود، شناسایی خواهند شد.

حجت الاسلام محمد کاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات قرآنی محله محور اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان برای افرادی که در محلات همجوار بقاع متبرکه ساکن هستند، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن بوده و هم اکنون در محلات شهرستان قروه در حال انجام است، گفت:  براساس برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است این مسابقات در تمام شهرستان های کردستان و با محوریت بقاع متبرکه برگزار و در قالب آن استعدادهای قرانی شناسایی شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این مسابقات در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج و گسترس هر چه بیشتر فرهنگ قرانی در میان نسل جوان و نوجوان و جذب بیشتر جوانان به سمت مکان‌های مذهبی برگزار می شود.

وی به نحوه اجرای این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این مسابقات فراخوانی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در محلات همجوار بقاع متبرکه اعلام  می شود و علاقه مندان می توانند با حضور در بقاع و اعلام آمادگی خود در مسابقات شرکت کنند.

حدود ۲ هزار و ۳۷۴ موقوفه با ۲۰ هزار و ۹۴۴ رقبه در استان کردستان وجود دارد، استان کردستان همچنین دارای یک هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha