۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84651954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون دلاری ژاپن به اوکراین 

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 84651954
پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون دلاری ژاپن به اوکراین 

تهران – ایرنا – توکیو با توجه به برهه حساس زمانی در بحران اوکراین، پیشنهاد اعطای وام یکصد میلیون دلاری را به کی‌یف به نشانه حمایت از اوکراین مطرح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که توکیو آماده است دستکم یکصد میلیون دلار وام ضروری به کی‌یف اختصاص دهد.  

زلنسکی از این پیشنهاد ژاپن قدردانی کرد. پس از آن، کیشیدا به خبرنگاران گفت که با زلنسکی برای پیگیری تلاش های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش بر سر مساله اوکراین به توافق دست یافته است.

وی همچنین در تائید سخنان قبلی یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد که توکیو قصد دارد گام های مناسبی از جمله تحریم های احتمالی را در صورت حمله روسیه به اوکراین در پیش گیرد.

این مساله به بهانه استقرار نظامیان روسیه در امتداد مرز اوکراین مطرح می شود. غرب و آمریکا مدعی اند که روسیه با استقرار این نیروها قصد حمله به اوکراین را دارد، ادعایی که کرملین آن را رد و غرب را به رفتاری تشنج زا متهم می کند.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است، اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha