۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84651486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعات تعیین حریم رودخانه‌های خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: هزار کیلومتر نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان در ۲ سال گذشته انجام شده و نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر هزار و ۲۱۴ کیلومتر هم در حال انجام است.

محمدعلی شهابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار کیلومتر نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال انجام شد و ۷۲ میلیارد ریال هم به نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر هزار و ۲۱۴ کیلومتر اختصاص یافته است.

وی گفت: مطالعات تعیین حریم و بستر ۵۰۰ کیلومتر دیگر از رودخانه‌های استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به مرکز پیشنهاد شده که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: نقشه‌های این حدود بستر و حریم برای جانمایی در سامانه کاداستر در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و به منظور جانمایی در طرح‌های هادی و تفصیلی در اختیار اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

وی افزود: حد و بستر رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی هنگام عبور سیلاب‌ها، رفع تصرفات غیرقانونی مجاوران رودخانه‌ها و شناسایی محدوده‌های حاکمیتی دولت تعیین می‌شود.

شهابی از آغاز لایه‌روبی و رفع تصرفات در رودخانه چاه دراز نهبندان به طول چهار کیلومتر از محل اعتبارات ملی نیز خبر داد و گفت: همچنین لایه‌روبی رودخانه شاهرود در بیرجند حد فاصل روستای امیرآباد تا حاجی‌آباد به طول سه کیلومتر در حال انجام است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شده و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای رفع تصرف و لایه‌روبی رودخانه‌ها اختصاص یافته که قرارداد لازم با پیمانکار هم منعقد شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت‌ و ساز و توسعه کشاورزی در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است افزود: ایجاد هر نوع اعیانی، حفاری، دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی و مسیل‌ها ممنوع است مگر با اجازه وزارت نیرو، در غیر این صورت با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی از مردم خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک در حاشیه رودخانه‌ها نسبت به اخذ استعلام‌های لازم از شرکت آب منطقه‌ای اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha