۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84651280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ فقره قتل عمد در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 84651280
۲ فقره قتل عمد در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دو پرونده قتل عمد در ارومیه همزمان با میلاد حضرت علی(ع) به سازش ختم شد.

«ناصر عتباتی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس با میانجیگری و تلاش اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه به سازش ختم شد.
وی ادامه داد: پرونده دیگر با تلاش اعضای شورای حل اختلاف صومای برادوست ارومیه، ریش سفیدان و روحانیون اهل تسنن و بزرگان و ریش سفیدان ایل شکاک منجر به اخذ رضایت و بخشش اولیای دم نسبت به قاتل شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: یک فقره از این پرونده‌ها فردی در سال ۹۸ مرتکب قتل شده بود که حکم به قصاص نفس صادر و قطعی شد و پرونده در مرحله استیذان برای اجرای حکم قصاص بود.
عتباتی افزود: در پرونده دیگر نیز فردی مرتکب قتل شد و به مدت دو سال در زندان ارومیه منتظر حکم قصاص بود که با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شعبه ۱۹ و شعبه صومای برادوست شورای حل اختلاف ارومیه و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و متنفذین این پرونده‌ها منجر به سازش شد و قاتل از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.
وی افزود: امید است با این‌گونه دخالت‌های مثبت و تاثیر گذار ریش سفیدان و متنفذین و سران عشایر هر چه بیشتر شاهد سازش و صلح و دوستی در بین مردم باشیم و صفا و صمیمیت جای کینه و کدورت را بگیرد.
به گزارش ایرنا، طی امسال ۲۲ فقره پرونده قتل به سازش ختم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha