دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دهم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این دانشگاه براساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، موفق به کسب رتبه دهم در میان دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

دکتر «کیانوش چقامیرزا» روز سه شنبه به ایرنا افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هر سال دانشگاه‌های جهان اسلام را بررسی و رتبه­ بندی می‌کند که در تازه‌­ترین نتایج انتشار یافته این مؤسسه که به تازگی منتشر شده است، ۵۸ دانشگاه از کشورمان موفق شده‌اند در این نظام رتبه‌­بندی قرار گیرند که سهم دانشگاه­‌های جامع کشور ۲۸ دانشگاه است.

وی اظهار داشت: دانشگاه رازی موفق شده است؛ رتبه ۲۰۰-۱۵۱ را در بین تمام دانشگاه‌های کشورهای اسلامی و رتبه دهم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور بدست آورد.

چقامیرزا، با اشاره به اینکه در این نظام رتبه‌بندی دانشگاه­‌هایی بررسی می‌شوند که حداقل ۵۰۰ مدرک در پایگاه WOS داشته باشند، افزود: بازه زمانی در این دوره تولیدات علمی دانشگاه‌های جهان اسلام بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بوده است. همچنین علاوه بر پایگاه WOS، از ۲ پایگاه اطلاعاتی INCITE و USPTO برای بررسی و ارزیابی داده‌ها استفاده شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی یادآور شد: شاخص‌هایی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به وسیله آنها دانشگاه‌های جهان اسلام را مورد ارزیابی قرار داده عبارتند از: شاخص پژوهش با وزن ۶۰ درصد، نوآوری با وزن ۱۵ درصد، آموزش ۱۰ درصد و فعالیت‌های بین‌المللی با وزن ۱۵ درصد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.  

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.  

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.  

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار  دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha