۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84650733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند تمدید شد

تهران- ایرنا- مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: به دلیل تراکم برنامه‌های بهمن ماه و محدودیت‌های تردد در برخی استان‌ها به دلیل شرایط جوی و اتمام دوره رصد، مهلت طرح پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفندماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی درباره اجرای طرح پایش خانه‌های قرآن و عترت گفت: با توجه به اتمام زمان اجرای مرحله دوم طرح ارزیابی و پایش خانه های قرآن و عترت که تا ۲۰ بهمن ماه اعلام شده بود و به دلیل تراکم برنامه های ماه اخیر و همچنین محدودیت های تردد در برخی استانها به دلیل شرایط جوی و اتمام دوره رصد مذکور، مهلت پایش خانه های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح خوداظهاری، تعداد ۴هزار و ۵۲۸ خانه های قرآن و عترت در سامانه اعلام وضعیت نمودند و در مرحله دوم، یعنی پایش میدانی، تاکنون حدود ۳ هزار و ۳۰۰خانه مورد بازدید ارزیابان قرار گرفته است.

بهبودی افزود: رصد میدانی از ۲۰ دی ماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و پس از پایان مرحله دوم و حصول اطلاعات، مرحله تحلیل و دسته بندی خانه ها انجام و نتایج، جهت برنامه ریزی های بعدی سازمان و دستگاه های مذکور، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل خانه‌های قرآن در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌-های قرآنی کشور، لازم است فعالیت خانه‌های قرآن در هموارترین مسیر جهت توسعه برخوردار بوده و واجد مطلوب‌ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند. حصول به این نقطه مطلوب و ترسیم مسیر راه، نیازمند اطلاع دقیق از وضعیت موجود است؛ لذا جهت دستیابی به واقعیت موجود در عرصه فعالیت خانه‌های قرآن و عترت به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا و تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان مدت و بلند مدت توسعه فعالیت‌های مربوط، پایش خانه‌های قرآن و عترت در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نخستین گام از طرح پایش و ارزیابی خانه های قرآن و عترت کشور با عنوان خودارزیابی و خود اظهاری خانه های قرآن و عترت برنامه ریزی شده است. خوداظهاری فرصت مغتنمی برای خودکنترلی و پیش قدمی خانه ها برای خودارزیابی، استعدادیابی و محاسبه عملکردها از یک سو و تقویت اعتماد حاکمیت و تجلی همسوئی و همراهی فعالان قرآنی با حاکمیت از سوی دیگر است.

همه خانه های قرآن و عترت مشمول خوداظهاری بوده و تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم فرایند اجرایی خوداظهاری را تکمیل کنند. گام دوم پایش و ارزیابی خانه ها به فاصله کوتاهی پس از اتمام گام نخست، به صورت رصد میدانی با مشارکت ۳۰۰ نفر از کارشناسان قرآنی سازمان و مدیران مجرب تشکل های قرآنی مردمی انجام خواهد شد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha