۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 84649910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه کشتار بی وقفه مردم یمن در هیاهوی بحران اوکراین

تهران–ایرنا–در دوماه گذشته و به ویژه در روزهای اخیرکه اخباری تایید نشده از احتمال حمله روسیه به اوکراین منتشر شده وتوجه رسانه های بین المللی وبه دنبال آن ذهن مردم جهان به این مساله معطوف گشته،ائتلاف متجاوز عربی–آمریکایی حملات خود به یمن را تشدید کرده اندو آمار شهدای این کشور روزبه روز بالاتر می رود.

تقریبا دو ماه از ادعای تنش‌آفرین آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به خاک اوکراین می گذرد و به تازگی این ادعا و ارزیابی های اطلاعاتی غرب رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است و آنها مدعی شده‌اند که مسکو روز چهارشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به همسایه غربی خود حمله خواهد کرد.

وبگاه آمریکایی «پلتیکو» به نقل از مقام‌های این کشور خبر داده که رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت تلفنی با رهبران کشورهای غربی به آنها گفته است که روسیه تا بیست و هفتم بهمن به اوکراین حمله می‌کند.

نشریه آلمانی اشپیگل هم اعلام کرده که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به آلمان و دیگر هم‌پیمانان واشنگتن در ناتو هشدار داده اند که با توجه به اطلاعات و داده‌های جدید، بیم آن می‌رود که حمله روسیه به اوکراین چهارشنبه این هفته صورت گیرد.

منابع دیپلماتیک مدعی شدند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و همچنین سرویس اطلاعات ارتش آمریکا در این اطلاع‌رسانی محرمانه جزییات متعدد، مسیرهای مشخص حمله روسیه و همچنین چگونگی ماموریت هر یک از واحدهای نظامی روسیه را ذکر کرده اند.

در این میان "بن والاس" وزیر دفاع انگلیس نیز حمله روسیه به اوکراین را "بسیار محتمل" خوانده و هشدار داده که حضور نظامی (روسیه) در مرز (اوکراین) اکنون به حدی رسیده که آنها می توانند "در هر زمانی حمله ای را آغاز کنند".

پس از انتشار گزارش های اطلاعاتی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس، آمریکا، هلند، فنلاند، بلژیک، آلمان، نروژ و کشورهای دیگر همچون ژاپن و عراق در اقدامی هماهنگ خواستار خروج فوری شهروندانشان از اوکراین شدند.

در این میان تعدادی از کشورها نیز کارکنان سفارت های خود در کی‌یف پایتخت اوکراین را تقلیل داده یا فعالیت دفتر نمایندگی خود در این شهر را به علت نگرانی های امنیتی متوقف کردند. از جمله کشورهایی که دست به این اقدام زدند، می توان به کانادا اشاره کرد. "ملانی جولی" وزیر خارجه کانادا روز جمعه اعلام کرد که  با توجه به وخامت وضع امنیتی ناشی از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین، یک دفتر موقت در شهر لویو (Lviv) شروع به کار می کند و فعالیت سفارت کانادا در کی‌یف تعلیق می شود.  

اما این یک روی سکه است؛ فارغ از حمله و یا حمله نکردن روسیه به اوکراین تحرکات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی به یمن در روزهای اخیر افزایش یافته و این حملات در سکوت خبری رسانه های غربی – صهیونیستی در حال تبدیل به یک فاجعه انسانی است؛ هرچند برخی شواهد خود گویای هماهنگی آمریکا با ائتلاف متجاوز عربی برای کشتار بیشتر مردم یمن دارد و در روزهای اخیر مقامات واشنگتن اقدام به اعزام بمب افکن های "اف ۲۲" به امارات برای تشدید بمباران یمن به ویژه مناطق مسکونی و زیر ساخت های این کشور کرده اند تا از این طریق ارتش و کمیته های مردمی یمن دست از حملات تلافی جویانه خود علیه امارات و عربستان بردارند.

منابع خبری روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که آمریکا چندین فروند بمب افکن "اف ۲۲" خود را وارد امارات کرد تا بخشی از پاسخ نظامی آمریکا به حملات موشکی اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن باشند که امارات را هدف قرار داده‌اند.

بنابر گزارش های منتشر شده، بمب افکن های "اف۲۲" رپتور آمریکایی وارد پایگاه هوایی «الظفره» ابوظبی که بیش از ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی به همراه تجهیزات مختلف نظامی و جاسوسی در آن مستقر می باشد، شده‌اند. (به تعداد بمب افکن های اف ۲۲ اعزامی اشاره ای نشده است)

ژنرال "گرگ گیلوت" یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که «حضور بمب افکن های "اف۲۲"، قدرت نظامی کشورهای هم‌پیمان (امارات و عربستان) را در منطقه تقویت می‌کند و برای کشورهای بی‌ثبات کننده! روشن می‌شود که ایالات متحده و شرکای ما متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند!».

در هیمن راستا و در یکماه گذشته ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان، حملات هوایی خود را به مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن افزایش داده اند که آخرین مورد آن شب گذشته می باشد.

بنابر گزارش ها، بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی شنبه شب مجداد اهدافی را در استان صنعاء بمباران کردند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است در یک ماه اخیر و در حالی که پس از حدود هفت سال، تحمل رزمندگان یمنی به سرآمد، و پس از بارها تذکر به سران امارات مبنی بر دست برداشتن از ادامه تجاوز، از سوی یمنی ها، ارتش  یمن و رزمندگان انصارالله اقدام به موشک باران و عملیات پهپادی در پنج مرحله علیه متجاوزان اماراتی کردند، عملیاتی که نه تنها موجب نگرانی مقامات ابوظبی بلکه آشفتگی مقامات واشنگتن و تل آویو شد و سران این دو رژیم در یک ماه گذشته هر آنچه که توانسته اند برای کمک به ابوظبی انجام داده اند.

انتقال تجهیزات جدید و شماری بمب افکن به امارات در کنار تجهیزات زیادی که از قبل در این کشور از سوی مقامات آمریکا دپو شده بود و استفاده از این تجهیزات به ویژه بمب افکن ها برای بمباران شهرها و مراکز مسکونی و زیرساخت های یمن نشان از همراهی مقامات واشنگتن و تل آویو در کشتار مردم مظلوم یمن دارد، کشتاری که توسط دو رژیم سعودی و امارات از ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، اما نکته مهم شدت این بمباران ها در یک ماه گذشته می باشد که با توجه به مساله اوکراین و توجه اذهان جهانی به آن، دست متجاوزان را باز گذاشته و در سکوت خبری، مردم یمن به خاک و خون کشیده می شوند و صدایی از هیچ سازمان بین المللی و باصطلاح حقوق بشری در نمی آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha