بخشی از قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران به خاطر عدم شناخت دستگاه‌ها مسکوت ماند

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران حل مشکلات جامعه ایثارگری را وظیفه تمامی دستگاه های دولتی و عمومی دانست و گفت : متاسفانه بخش قابل توجهی از قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران به خاطر عدم شناخت دستگاه ها مسکوت مانده است.

به گزارش ایرنا ، روح الله سلگی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران مازندران در سار افزود : تبیین جایگاه و ترویج ایثار و شهادت تبلیغ رسالت نظام مقدس جمهوری در بین اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است.
وی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان راهبرد جهاد تبیین را بیان کردند که باید در حوزه ایثار و شهادت این منویات برای نسل‌های جوانان به خوبی بیان شود.
او افزود : دستاوردهای ماندگار شهدای والامقام و جانبازان، آزاداگان و ایثارگران باید بیش از پیش به اقشار مردم اطلاع‌رسانی شود و باید نوجوانان ما بدانند که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان این آب و خاک چه خدمات ماندگاری را رقم زدند.
معاون استاندار مازندران گفت : از بُعد اخلاقی و قانونی وظیفه تکریم و حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را داریم اما متاسفانه در برنامه‌های قانون پنجم و ششم توسعه قوانین حمایتی از ایثارگران به کلی حذف شد که در سال جاری با مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی، این قوانین حمایتی بار دیگر در گام اجرایی قرار گرفته است.
سلگی با بیان اینکه، اکنون بخش قابل توجهی از قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران مسکوت مانده و یا دستگاه‌های اجرایی شناخت کافی برای اجرا آن ندارند، اضافه کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران قوانین حمایتی که در این حوزه وجود دارد اما اجرا نمی‌شود را شناسایی کند تا با برنامه‌ریزی اصولی برای پیاده‌سازی آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: خدمت به جامعه ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیم و از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان می‌خواهم تمام قد از خانواه‌های معظم شهدا و ایثارگران حمایت و پشتیبانی کنند.
سلگی گفت: حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران نباید به طور صرف به عنوان یک رویکرد اداری مدنظر قرار گیرد بلکه باید مسوولان این موضوع مهم را برای خود وظیفه و تکلیف بدانند.
مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۴۰۰ آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha