یک مربی همدانی: رویکرد حمایتی فدراسیون کشتی موجب تقویت انگیزه مربیان سازنده شده است

همدان- ایرنا- مربی سازنده استعدادهای کشتی استان همدان گفت: رویکرد حمایتی فدراسیون کشتی موجب انگیزه مضاعف و تقویت روحیه مربیان سازنده سراسر کشور برای شناسایی و پرورش استعدادها و نخبگان این رشته ورزشی شده است.

وحید بیگم جانی روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رییس فدراسیون کشتی از همان روزهای آغازین فعالیت رسمی خود، رویکردی حمایتی از مربیان سازنده داشت و این مساله باعث شد تا مربیان شهرستان‌ها با روحیه و توان بیشتری برای استعدادپروری تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی افزود: حضور مربیان سازنده کشتی شهرستان‌ها در اردوها و مسابقات تیم‌های منتخب و ملی کشور باعث شده تا آن‌ها نیز تلاشی دوچندان برای پرروش استعدادهای نخبه این ورزش داشته باشند و بهتر دیده شوند.

بیگم جانی با ابراز رضایت از شرایط حاکم بر کشتی استان همدان، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر روش رییس هیات کشتی استان و بها دادن به مربیان سازنده، وضعیت روبه رشدی را شاهد هستیم.

وی افزود: با همین نگاه حمایتی به مربیان سازنده و بها دادن به کشتی گیران مستعد، رسیدن به سهمیه المپیک دور از دسترس نیست و حتی می‌توانیم به مدال جهانی و المپیک هم مانند گذشته برسیم.

به گفته این مربی سازنده کشتی، حضور مهدی حاجیلوئیان و یوسف کامرانی در جام دانکلوف بلغارستان و سعید انوری در جام یاشاردوغو ترکیه نشان از پیشرفت خوب کشتی همدان و بها دادن به مربیان سازنده دارد.

وی در خصوص وضعیت انوری که از شاگردانش محسوب می شود، گفت: انوری از استعدادهای کشتی همدان است که سال‌ها در میادین ملی و بین المللی درخشیده و اکنون در اوج آمادگی قرار دارد.

بیگم جانی افزود: این کشتی گیر ۶۱ کیلوگرم همدانی حداقل مزد زحماتش را با اعزام به جام یاشاردوغو گرفت و البته کار سختی در پیش دارد.

وی اظهار داشت: البته در جام یاشاردوغو ترکیه قهرمانان جهان و حتی المپیک حضور دارند و امیدوارم سعید جزو سه کشتی گیر برتر باشد.

همدان از استان‌های مدال آور آسیایی، جهانی و المپیک کشتی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha