۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84649318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رشد ۱۹۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری مصوب در شهرک‌های صنعتی قزوین

قزوین-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: سرمایه گذاری مصوب در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین براساس قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۹۰۰میلیارد تومان رشد یافته است.

رضا صفاری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته با عقد قرارداد میان سرمایه گذاران و شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین چهار هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مصوب شد.

وی ادامه داد: در سال جاری با قراردادهای منعقد شده میان شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با سرمایه گذاران، انجام ۶ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان مصوب شده است.

این مسوول یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۸ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند و به آنها برای ساخت واحدهای تولیدی زمین دارای زیرساخت و امکانات واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: بیشترین میزان جذب سرمایه گذاری از حیث ریالی به ترتیب مربوط به شهرک های صنعتی خرمدشت تاکستان، حکیمیه بویین زهرا و کاسپین آبیک بوده است.

صفاری همچنین یادآور شد: از حیث تعداد جذب سرمایه گذاران در سال جاری نیز به ترتیب شهرک های صنعتی لیای قزوین، خرمدشت تاکستان و حکیمیه بویین زهرا بیشترین تعداد سرمایه گذار را به خود جذب کرده اند.

رشد ۱۹۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری مصوب در شهرک‌های صنعتی قزوین

۶ هزار و ۹۶۳ شغل جدید در شهرک های صنعتی قزوین ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: با انجام سرمایه گذاری های مصوب در سال جاری و ساخت و بهره برداری از طرح های تولیدی از سوی سرمایه گذاران جذب شده برای حدود ۶ هزار و ۹۶۳ نفر به طور مستقیم در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ها به مقوله رشد اقتصادی و جهش تولید تاکید و توجه جدی داشته اند،افزود: رشد اقتصادی و جهش تولید و اشتغالزایی در کشور در گرو رشد سرمایه گذاری است و ما در شرکت شهرک های صنعتی قزوین همه تلاش خود را برای این مهم به کار گرفته ایم.

این مسوول با اشاره به تدوین اهداف جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین برای سال آینده، اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ تلاش داریم تا با ارتقای وضعیت زیرساخت ها در شهرک ها و همچنین نواحی صنعتی شاهد رشد جذب سرمایه گذار و همچنین فعال سازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل باشیم تا ظرفیت تولید محصولات صنعتی و اشتغالزایی در استان قزوین را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: پیش بینی می شود در سال آینده با رشد حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این شرکت برای تکمیل و توسعه زیرساخت ها و امکانات شهرک های صنعتی استان در راستای جذب سرمایه گذار هزینه شود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۴ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha