۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۳۰
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84649245
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ایرانیان مقیم صربستان جشن سالگرد انقلاب را در بلگراد برگزار کردند

بلگراد- ایرنا- آیین چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با شکوه و جلوه خاصی با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، دانشجویان، جمعی از مقامات و شهروندان صرب دوستداران انقلاب اسلامی و خانواده های نهادهای جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در بلگراد برگزار شد.

به گزارش شنبه شب ایرنا،«رشید حسن پور» در این آیین فرخنده ضمن تبریک بوم الله ۲۲ بهمن و سایر مناسبت‌های فرخنده این ایام و میلاد جواد الائمه و در پیش بودن ۱۳ رجب میلاد فرخنده حضرت علی ابن ابی طالب (ع)، مولفه ها و دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی کشورمان را تبیین کرد.

وی در این مراسم بر ضرورت حفظ حضور و مشارکت مردم به عنوان پشتوانه پایان ناپذیر در کلیه مراحل و در طول حیات انقلاب تاکید کرد و گفت: ۴۳ سال پیش انقلاب اسلامی ایران ملهم از ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی به پیروزی رسید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران قوت و انرژی خود را از مردم می‌گیرد، افزود: گفتمان اصلی انقلاب اسلامی ایران را استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی کماکان الهام بخش آزادی، اخلاق، عقلانیت، معنویت، عدالت، صلح و ثبات عادلانه و پایدار، استقلال، نفی سلطه و ظلم و مدافع حقوق ملت‌ها است. این ارزشها در انقلاب اسلامی ایران نهادینه شده‌اند.

 «سعید خلیلوویچ» مدیر مرکز علوم دینی قم در بلگراد در این مراسم درباره فضایل و مناقب امام راحل بینانگذار انقلاب اسلامی از منظر تعلیم و تزکیه که آن را رمز تداوم و استمرار حیات و پیام انقلاب برشمرد، سخنرانی کرد.

امسال به دلیل کرونا و پروتکل های مربوط به آن مراسم گرامی داشت روز ۲۲ بهمن و روز ملی کشورمان به صورت محدود و با رعیات پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ایرانیان صربستان جشن سالگرد انقلاب اسلامی را در بلگراد برگزار کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha